Bakrunden på ett fiskefoto - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bakrunden på ett fiskefoto

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bakrunden på ett fiskefoto

Vad är det så extrem farligt för vissa att inte visa bakrunden när dom poserar med en stor fisk ? en bäck eller liten å där bestånden är känsliga kan jag förstå men stora sjöar?

Ge mig en vettig förklaring tack

Beståndet av stor fisk kan vara känsligt överallt. Dessutom kanske man inte vill ha en båt uppankrad på sin egenfunna "hotspot" när man tänkt fiska där. Det finns många som detaljstuderar foton för att för att försöka lista ut var en stor fisk är tagen, tror många finner det onödigt att underlätta för dom.

Kommentera

En anledning kan vara att man inte vill röja ett mycket bra ställe som tagit energi, pengar och tid att hitta.
      http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
        Vad är det så extrem farligt för vissa att inte visa bakrunden när dom poserar med en stor fisk ? en bäck eller liten å där bestånden är känsliga kan jag förstå men stora sjöar?

Det är väl inte svårt att förstå? De vill inte att folk skall komma till deras pöl och nöta på bestånden? Fel utförd c&r eller rent av folk som behåller fisken avskräcker nog många, dessutom finns ju även de som vill sola i berömmelsens glans men som vägrar att dela med sig. Jag vet faktiskt fler än ett ställe där det helt enkelt "tagit slut" fisk, sen kan man tvista om hur och varför, men dubbla ryssjor och 5 båtar som samtidigt trollar 7-4 i flera veckor hjälper nog till att decimera bestånden. Har man dessutom en helt egen orörd pärla där inga andra fiskar, så kan jag förstå att man mörkar. Vad jag tycker däremot, är att om man mörkar så ska man göra det på ett snyggt sätt, inte kladda med bajspenna i paint ...
        [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Jag har kommit på den bästa mörkningen.... Jag tog bort bilderna på alla gäddor som jag har fått.
          Skit skönt att slippa alla kassa kommentarer också.
          Dock lite synd att man inte kan dela alla suggor med andra.

Svaret är ju att man inte vill ha ett utfiskat vatten.
          Vet bla att det var några finnar som var här och isfiskade upp en på 13,5 och en över 15 som dom klubbade.... Roligt för mig.....NOT
          www.stampelures.se

Kommentera

Den dagen du selv finner en hotspott så vet du svaret
            Jeg støtter fullt ut de andre som svarer her.
            Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik Walmann Visa inlägg
              Den dagen du selv finner en hotspott så vet du svaret
              Jeg støtter fullt ut de andre som svarer her.

Nog har jag ett flertal .

Varför jag skriver detta är att jag är så trött på att se bilder ändrade i paint...ett alternativ kanske är att ta bilden snett uppifrån?

Kommentera

Dumaste frågan på länge ...
                Varför ska man visa halva sverige ens schyssta hak ?
                Stora fiskar mörkar man och mindre fiskar mörkar man mindre...
                Dra ett par riktigt fina fiskar,fota så man ser var de är och sen när du ska lägga ut bilden tror jag du kommer tänka...hm kanske är bra att mörka bakgrunden så ingen ser vart de är för ananrs kanske någon kommer och girar.
                Jag har ett riktigt bra exempel ,Jag fick min 15kg gädda och söndagen innan kom de upp en till kloss på samma ställe.
                Bilderna kom ut och en vecka efter det var de 5-10 båtar på de lilla området.
                MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRKA !
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                  Dumaste frågan på länge ...
                  Varför ska man visa halva sverige ens schyssta hak ?
                  Stora fiskar mörkar man och mindre fiskar mörkar man mindre...
                  Dra ett par riktigt fina fiskar,fota så man ser var de är och sen när du ska lägga ut bilden tror jag du kommer tänka...hm kanske är bra att mörka bakgrunden så ingen ser vart de är för ananrs kanske någon kommer och girar.
                  Jag har ett riktigt bra exempel ,Jag fick min 15kg gädda och söndagen innan kom de upp en till kloss på samma ställe.
                  Bilderna kom ut och en vecka efter det var de 5-10 båtar på de lilla området.
                  MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRKA !
                  Jimmie, eftersom du skriver en hel del i forumet så är det väl konstigt att du tycker frågan var dum när du skriver om dina karpvatten som du knappast funnit själv. (Karpvatten är det jag trodde var det folk ville hålla hemligast av allt).
                  Ska jag fråga om du har fiskekort också?
                  Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                    Jimmie, eftersom du skriver en hel del i forumet så är det väl konstigt att du tycker frågan var dum när du skriver om dina karpvatten som du knappast funnit själv. (Karpvatten är det jag trodde var det folk ville hålla hemligast av allt).
                    Ska jag fråga om du har fiskekort också?
                    Svansen följer efter en och ställer sina frågor om fiskekort igen.
                    Säg vilka karpvatten jag givit ut som är "hemliga"!
                    Jag vet bara en fast den är endå inte hemlig men en viss person tyckte de..
                    Jag ger inte ut mina hemliga vatten här på internet men mina närmaste fiskekompisar kan få ta del om de bjuder tillbaks.
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 092 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art