Bakrunden på ett fiskefoto - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bakrunden på ett fiskefoto

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men om man nu är så orolig för alla dom som tydligen sitter och kollar noga vart varje fisk är fångad kan man kanske som jag tidigare skrev, ta fotot uppefrån eller låta bli att skriva namn på platsen? om man nu vill ha den bekräftelse över att man har varit duktig o fångat en stor stygg fisk som så många
    fiskare vill ha (inge fel med det) men är det inte den personliga upplevelsen som är viktigast? eller är jag helt ute och cyklar

Frågan är kanske det : Hur mycket vill du skryta (?)

Kommentera

Ett råd är att köpa dyrare optik till din kamera. Så att du kan få riktigt kort skärpedjup.... Inga konstigheter!

Kommentera

Jimmie, Du skriver ju mycket och utmärker dig på så sätt.
        Och eftersom du dessutom fiskar i "mina" hemmavatten så är det klart att jag noterar det. och Ang. fiskekortet så är det ju möjligt att du har sånt men som du skrev i en annan tråd så ville du ju få det till att du inte hade fiskat där utan att det bara var lättillgängligt. Men du har säkert kommunens fiskekort eller är medlem i Safk.

Det verkar inte så snällt att skriva ut andras hemliga vatten, då borde det vara bättre att skriva ut sina egna.

Ska försöka låta bli att svansa efter dig, men det blir ju svårt ibland eftersom du bjuder på det med dina inlägg.
        Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
          Men om man nu är så orolig för alla dom som tydligen sitter och kollar noga vart varje fisk är fångad kan man kanske som jag tidigare skrev, ta fotot uppefrån eller låta bli att skriva namn på platsen? om man nu vill ha den bekräftelse över att man har varit duktig o fångat en stor stygg fisk som så många
          fiskare vill ha (inge fel med det) men är det inte den personliga upplevelsen som är viktigast? eller är jag helt ute och cyklar

Frågan är kanske det : Hur mycket vill du skryta (?)
          Om jag ska prata om mig nu vet dock inte om du syfftade på mig.
          Jag gillar att läsa andras rapporter och tycker att jag själv kan bidra med några när man fått några fina fiskar och dom rapporterar jag till Svenskmete.
          Att lägga upp bilder här är för att ha ett schysst album med fina fiskar och några kommentarer,sen kan man ju följa lite vad som hänt under året/åren.

Jag tycker att mörka inte alls är så fel snarare tvärtom...
          Jag gillar att lägga oskärpa i bakgrunden på mina bilder för att få en bra fokus på mig och speciellt fisken.
          Där kan ju många tro att man mörkar men man kanske bara vill ha en bättre bild.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
            Jimmie, Du skriver ju mycket och utmärker dig på så sätt.
            Och eftersom du dessutom fiskar i "mina" hemmavatten så är det klart att jag noterar det. och Ang. fiskekortet så är det ju möjligt att du har sånt men som du skrev i en annan tråd så ville du ju få det till att du inte hade fiskat där utan att det bara var lättillgängligt. Men du har säkert kommunens fiskekort eller är medlem i Safk.

Det verkar inte så snällt att skriva ut andras hemliga vatten, då borde det vara bättre att skriva ut sina egna.

Ska försöka låta bli att svansa efter dig, men det blir ju svårt ibland eftersom du bjuder på det med dina inlägg.
            Okej och de är mina med.
            Ehm....men jag väntar fortfarande svar på vilka vatten jag skrivit ut som är hemliga i dina trakter.
            De jag nämt runt sollentuna är ju inga hemliga sjöar utan rätt kända .
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
              Om jag ska prata om mig nu vet dock inte om du syfftade på mig.
              Jag gillar att läsa andras rapporter och tycker att jag själv kan bidra med några när man fått några fina fiskar och dom rapporterar jag till Svenskmete.
              Att lägga upp bilder här är för att ha ett schysst album med fina fiskar och några kommentarer,sen kan man ju följa lite vad som hänt under året/åren.

Jag tycker att mörka inte alls är så fel snarare tvärtom...
              Jag gillar att lägga oskärpa i bakgrunden på mina bilder för att få en bra fokus på mig och speciellt fisken.
              Där kan ju många tro att man mörkar men man kanske bara vill ha en bättre bild.
              Syftade inte bara på dig

Erkänn nu du vill bara skryta .

Nä mer serilöst men det är ju en förklaring hur du tycker resten då?.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                Okej och de är mina med.
                Ehm....men jag väntar fortfarande svar på vilka vatten jag skrivit ut som är hemliga i dina trakter.
                De jag nämt runt sollentuna är ju inga hemliga sjöar utan rätt kända .
                Jag antar att sollentunasjöarna inte är dina hemmavatten men självklart har du all rätt att fiska där precis som alla andra. Varför jag nämde det var för att man brukar hålla mer koll på vatten runt där man bor än andra ställen.

Jag fiskar inte karp och vet inte vilka vatten som är "hemliga" eller ej, men kan konstatera att det inte är så många som nämner sina karpvatten.

Därav min ursprungliga kommentar till att du ansåg att trådskaparens fråga var dum eftersom du tyckte det var självklart att man mörkar bilder. Och jag konstaterade att du skriver ut karpvatten här i forumet.
                Mig gör ju det inget eftersom jag inte fiskar karp ännu.

Men visst har du rätt i att det kan vara bra att ge folk tips om var man kan fiska om de undrar över var man kan fiska, men jag är så pass självisk så jag vill nog inte dela med mig med några tips där jag själv fiskar och det beror inte på om det är bra fiske utan om att jag vill vara utan folk i närheten.
                Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                  Jag antar att sollentunasjöarna inte är dina hemmavatten men självklart har du all rätt att fiska där precis som alla andra. Varför jag nämde det var för att man brukar hålla mer koll på vatten runt där man bor än andra ställen.

Jag fiskar inte karp och vet inte vilka vatten som är "hemliga" eller ej, men kan konstatera att det inte är så många som nämner sina karpvatten.

Därav min ursprungliga kommentar till att du ansåg att trådskaparens fråga var dum eftersom du tyckte det var självklart att man mörkar bilder. Och jag konstaterade att du skriver ut karpvatten här i forumet.
                  Mig gör ju det inget eftersom jag inte fiskar karp ännu.

Men visst har du rätt i att det kan vara bra att ge folk tips om var man kan fiska om de undrar över var man kan fiska, men jag är så pass självisk så jag vill nog inte dela med mig med några tips där jag själv fiskar och det beror inte på om det är bra fiske utan om att jag vill vara utan folk i närheten.
                  Jag fiskar inte karp i närheten av där jag bor och då är väll endå tex mörtis mitt hemmvatten ?
                  De jag bjudit på är väll typ mörtis,rösjön och någon till vilket är de kännda sjöarna och som dom flesta känner till så förstår inte varför jag fick "skit" för de.
                  Bilder på mina karpar är knappast mörkade förutom en 7kilos typ...
                  TjaBa
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Skal MYE til at jeg ikke deler ut en fiskeplass.... andres glede er også min glede når det gjelder fisking.
                    www.fiskersiden.no

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 092 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art