Jag brukar alltid ha en nylontafs på en meter av 0.35 eller dyl längst ut just pga att nylonen klarar bättre skav mot stenar osv. Det är mer en säkerhetsåtgärd än för att öringen skulle vara skygg mot färgade linor.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Störs havsöringen av färgade linor?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kimbow Visa inläggFår jag skriva någonting i detta forum utan att du skall kasta dig in och håna, förlöjliga eller bara jävlas?
Det börjar gå så långt att jag borde se till att träffa dig.
Sluta svara på mina inlägg om du skall mucka gräl.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Teegee Visa inläggok verkar som om den generella uppfattningen bland er som varit härinne tycker inte att färg på linan spelar någon roll.
Bryr du dig inte gör inte heller fisken det.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Teegee Visa inläggahh det e klart det varierar juh nog mycket på vad det e dom äter mycket av förtillfället osv. tack för tipset.
har du alltid kört med tafs på flätad lr har du nån gång provat utan? jag har juh snöat in lite på just det där lin fenomenet. jag menar om det funkar utan tafs så finns det juh egentligen ingen anledning att köra med det. med tanke på risk för eventuella linbrott osv.
En havsöringsgalning jag känner använder alltid upp till en meter nylon framför är övertygad om att fläten fiskar sämre.
Mest tror jag ljuset har största betydelsen soligt och relativt lungt väder gör dem väldigt svåra normalt just pga att de kan syna grejorna maximalt, då är det läge för riktigt finlir på både beten och lina.
Mjuka armbågar är aldrig fel när man använder flät lika viktigt som en fin slirbroms när det kommer till att parera good luckI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimbow Visa inläggSåhär fiskar jag HÖ med spinn. Funkar fint..
Dubbelhugg inga problem
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggDet viktigaste är ju endå vad du själv tycker! Har du tron att linan skrämmer fisk så kommer den göra det också, iaf enligt dig.
Bryr du dig inte gör inte heller fisken det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Teegee Visa inläggjag förstår hur du tänker och vill gärna tro på det. Men jag har en lite mer vetenskaplig bild på fiske än så. min åsikt påverkar ju inte i realiteten om öringen kommer att hugga på ett bete lr inte.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mandatory Visa inläggJa å fin hantering me innan du ska släppa tillbaks fisken, å du behöver inte bli irriterad, öringarna på bilden e ju små!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 128 visningar
1 gilla
|