Kustbevakningens insatser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kustbevakningens insatser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Det finns ju inget att ens disskutera, får man ha 1spö och använder 2 måste man ju räkna med konsekvenserna. Klart som fan dom prioriterar att plocka bort ett nät ist för att åka och kolla sportfiskare.

Visste du förresten är det är ~1miljon svenskar som sportfiskar? Om vi leker med tanken att 2spön genererar 2kg fisk extra per fisketillfället skulle det öka uttaget med 2000ton fisk/fisketillfälle. Men det är ju som du skriver precis ingenting...
    Vi måste nog räkna med att de allra flesta sportfiskarna inte får nånting när dom är ute och fiskar.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Sander L. Visa inlägg
      Sicken jädra mupp.
      Du måste ju vara nån förklädd veganfanatiker, för någon mattelärare kan du ju inte vara.
      Du får gärna rätta till det hela om du vill...

Troligtvis den enda veganen som använder levande betesfisk och förespråkar C&R.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
        Så med det menar du alltså att det är bättre att ta av alla som gör fel sin utrustning än att se till att dom förstår reglerna? Eller är det återfallsförbrytare vi pratar om?
        En av killarna hade fått en varning och reda på vad som gäller två veckor innan den här händelsen så nog visste dom vad som gäller.Det svåra kan vara att ta dom på bar gärning och det underlättar när närboende ringer och hjälper till att hålla koll,vattnet vi pratar om är utanför en öringbäck som är fredad och tydligen så är det värt risken att åka dit för att få några öringar.Kbv såg på långt avstånd hur dom tokvevade upp dragen när dom kom men fick inga bra bilder med utrustningen i sjön.Utanför den här öringbäcken som är fredad är det fiskare ofta inne på fredningsområdet och visar ingen respekt för öringarna och deras fortlevnad.Kbv såg två dagar innan en annan båt inne på fredningsområdet från sitt flygplan men det fanns ingen båt i närheten.

Kommentera

Ursprungligen postat av phille Visa inlägg
          Jag tycker det är piss me dem som kör med nät... men om nån kör med 1 extra spö så spelar fan inte det någon roll. Okej om man kör med 10 spön....
          Det är inte direkt så att de tömmer mälarn/sjön på fisk.... Jävla fjanteri att beslag ta spön för att nån har ett för mycket..
          Jag gjorde tillsyn igår på våra vatten och träffade då en utländsk kille som satt med ett spö och bottenmetade aborre,han hade säkert femton kilo aborre som han fiskat upp så det jag pratar om är rovfiskare.När jag började göra tillsyn så satt samma kille med sex spön så det kan du ju räkna ut hur mycket mer fisk han rovfiskade tidigare innan jag begränsade honom.Det är såna här herrar jag vill se mindre av vid vattnen och då kan jag ju inte säga att det är okej för en kille som utövar catch o relese att använda flera spön men inte rovfiskarna,den skillnaden skulle bara misstolkas.Däremot så skulle jag inte vara lika hård mot killar som uppenbart bara sportfiskar.Jag personligen skulle vilja ha fångstbegränsningen men jag bestämmer inte reglerna,så då får man försöka hålla efter dessa herrar så gott det går.

Kommentera

Det finns ju inget att ens disskutera, får man ha 1spö och använder 2 måste man ju räkna med konsekvenserna. Klart som fan dom prioriterar att plocka bort ett nät ist för att åka och kolla sportfiskare.

Visste du förresten är det är ~1miljon svenskar som sportfiskar? Om vi leker med tanken att 2spön genererar 2kg fisk extra per fisketillfället skulle det öka uttaget med 2000ton fisk/fisketillfälle. Men det är ju som du skriver precis ingenting...
            "Klart som fan dom prioriterar att plocka bort ett nät ist för att åka och kolla sportfiskare."
            Källa på det?

Din uträkning är dessutom helt kass men jag förstår du är trots allt inte så gammal...

Kommentera

"Klart som fan dom prioriterar att plocka bort ett nät ist för att åka och kolla sportfiskare."
              Källa på det?
              Det sunda förnuftet ? Det är inte Gestapo vi snackar om utan helt vanliga människor, många av dem sportfiskare.

Kolla vad ovanstående t.ex. skriver...
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
                Jag gjorde tillsyn igår på våra vatten och träffade då en utländsk kille som satt med ett spö och bottenmetade aborre,han hade säkert femton kilo aborre som han fiskat upp så det jag pratar om är rovfiskare.När jag började göra tillsyn så satt samma kille med sex spön så det kan du ju räkna ut hur mycket mer fisk han rovfiskade tidigare innan jag begränsade honom.Det är såna här herrar jag vill se mindre av vid vattnen och då kan jag ju inte säga att det är okej för en kille som utövar catch o relese att använda flera spön men inte rovfiskarna,den skillnaden skulle bara misstolkas.Däremot så skulle jag inte vara lika hård mot killar som uppenbart bara sportfiskar.Jag personligen skulle vilja ha fångstbegränsningen men jag bestämmer inte reglerna,så då får man försöka hålla efter dessa herrar så gott det går.
                Ja du har så rätt, man kan dock hoppas på att fisketillsynsmännen är mer humana än tex trafikpoliser.. Så man verkligen gör skillnad på fall till fall...

Kommentera

Det sunda förnuftet ?

Det sunda förnuftet används sällan av "poliser"...

Kommentera

Källa på det?

Din uträkning är dessutom helt kass men jag förstår du är trots allt inte så gammal...
                    Det sunda förnuftet ? Det är inte Gestapo vi snackar om utan helt vanliga människor, många av dem sportfiskare.

Fortsättning följer via PM. För allas trevnad

Kommentera

Svårt med matte....

Källa på det?

1 ton = 1000 kg

2000 ton = 2000 *1000 = 2 000 000 kg

2 *1 000 000 = 2 000 000 kg

Vem är det som har problem med matten?

Pike Vobiscum

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35