Gäddslakt Ironneby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddslakt Ironneby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddslakt Ironneby

Jag har via en 100 % källa fått reda på att veckan innan gäddfestivalen i Blekinge slaktade ett gäng tyskar ett par tre hundra gäddor och la i frysboxen. Dom lade ingen vikt på små snipor utan inriktade sig på större gädda. Att notera denna vecka detta skedde var gäddfisket riktigt bra.
    Kan det inte komma någon sorts fångstbegränsning även när det gäller fritidsfiske med spö.

PS dom slaktade även hundtratals småtorskar DS.

Svårt att sova när man får reda på dessa fakta.

Chris
    www.monarch-dok.se

200-300 gæddor (ej snipor) på en vecka i blekinge, vid den hær tiden? Det ger mellan 28-43 icke snipor per dag i snitt..

Det kan sækert ha varit tyskar som klubbat en del, och tagit med sig? Men knappast dom mængderna? På den tiden?

Vilken ær din 100% kælla? Hur vet han?
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Idioter, ännu ett argumet för att begränsa fisket i Östersjön.

Skulle någon göra detta i mina hemmavatten skulle jag bli väldigt bedrövad och framförallt arg.

Hick, hick...
      http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
        200-300 gæddor (ej snipor) på en vecka i blekinge, vid den hær tiden? Det ger mellan 28-43 icke snipor per dag i snitt..

Det kan sækert ha varit tyskar som klubbat en del, och tagit med sig? Men knappast dom mængderna? På den tiden?

Vilken ær din 100% kælla? Hur vet han?
        För det första har vi stor snittvikt på gädda för det andra var dom ca 12 personer.
        www.monarch-dok.se

Kommentera

Mehh, när jag åker till blekinge får jag inte ett skit!

Men när ett gäng idioter åker dit så nappar det ju så klart!

Kanske sätta en gräns för hur många man får ta med hem per person och tillfälle, det skulle ju inte påverka oss som tillämpar C&R!!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Att bedriva 100% C&R tycker jag är fullkomligt idiotiskt. Visst fan ska man inte göra på det visat som tyskarna (skulle dock vara intressant att veta vilken vecka det var då fisket från saxemara skärgård oc bort mot listerlandet har varit sinnessjukt trögt hur länge som helst) När trollingfiskare snackar är det inte frågan om nån C&R, varför? Jo de äter med glädje lax, som de felsta andra. Att då inte tillämpa samma strategi på gädda tycker jag verkar mycket lustigt. finns oerhört mycket folk som fullkoligt älskar gädda på middagsbordet

Kommentera

@Pikehunter2- Det går att editera sina inlägg istället för att skriva fyra poster efter varandra!

Håller med självklart ska man få ta sin matfisk, men det finns ju gränser!

Om nu gäddorna var så stora som någon nämnde, säg ett snitt på 3,5 kg lågt räknat! Då tog de alltså upp 1050kg gädda på en vecka! SJUKT!!

Skulle de sälja det till någon kock i Frankrike kanske??
              Senast ändrad av Grävlingen; 2007-10-14, 09:05.
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikehunter2
                Av vilken anledning skulle det vara idiotiskt att bedriva 100 % C&R? Vill man returnera fisken så gör man det. Jag tycker inte det gör nåt om man tar upp nån enstaka gädda för att äta, men nu talade vi om en tävling i Blekinge där hundratals tyskar tagit upp över ett ton. När Västerviks fiskecamp arrangerar tävlingar så delar de ut engångskameror, måttband och våg. I sådana sammanhang är det idiotiskt att tycka det är idiotiskt med 100 % C&R.

Sedan gör ju var och en som man vill när man är ute. Personligen tycker jag inte om fisk så det vore ju idiotiskt att ta upp fisken...om vi nu måste kalla varandra för idioter.
                Vi talar inte om någon tävling där hundratals tyskar dragit upp mer än ett ton.
                Detta jag talar om skedde innan tävlingen. Och för övrgt deltog dessa personer inte i tävlingen.

Chris
                Senast ändrad av Chris; 2007-10-14, 10:55.
                www.monarch-dok.se

Kommentera

F'låt. Har raderat mig......hej då.

Kommentera

ja tyskar är idioter dom slaktar här uppe i kalmarsund åxå!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 126 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art