Har funderat på detta fram och tillbaka ett tag nu och jag tror jag ska göra ett försök att öppna forumet så att även oregistrerade kan skriva. "Varför då ?" kanske ni undrar ... jo, det kan nog locka in en del nya medlemmar även om det kan bli lite mer "skräp" att plocka bort för moderatorerna. Jag vet att en del fortfarande har problem med inloggningarna i forumet även fast lösningen står under hjälpen och även dom kan man hjälpa lite lättare med ett öppet forum.
Fördelar sm jag ser det:
- Mer inlägg i forumet
- Fler användare i förlängningen
- Enklare för datorovana personer
Nackelar:
- Svårare att "hålla koll" på användarna men möjligheten att spärra användare/IP-adresser/ord finns ju kvar ändå
- Mer att städa för moderatorerna
Jag tycker vi gör ett test under några dagar för att se hur det artar sig. Vad tycker ni ? I värsta fall kan man ju ändra tillbaka till endast registrerade medlemmar ..
Fördelar sm jag ser det:
- Mer inlägg i forumet
- Fler användare i förlängningen
- Enklare för datorovana personer
Nackelar:
- Svårare att "hålla koll" på användarna men möjligheten att spärra användare/IP-adresser/ord finns ju kvar ändå
- Mer att städa för moderatorerna
Jag tycker vi gör ett test under några dagar för att se hur det artar sig. Vad tycker ni ? I värsta fall kan man ju ändra tillbaka till endast registrerade medlemmar ..
Kommentera