CWC AB, vilka killar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CWC AB, vilka killar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Conny Visa inlägg
    Det kan väl inte vara CWS´s eller butikens fel att du fiskat med spruckna spöringar? Om ditt spö var sprillans nytt vore en sak men om det har några månader/år på nacken är det väl inte helt omöjligt att du själv åsamkat skadan? Hur lätt är det inte att ett spö i båten slår i något och att en ring får en kyss? Spöringar är känsliga saker och något som kräver regelbunden översyn. Använder man grejjorna så får man räkna med en del slitage, spöringar är en del av slitaget.
    Visst är det så, i alla fall dom av oss som kör tungt, seriöst fiske får räkna med att en spöring ryker då och då. Frökenfiskarna har väl inte samma problem.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
      Visst är det så, i alla fall dom av oss som kör tungt, seriöst fiske får räkna med att en spöring ryker då och då. Frökenfiskarna har väl inte samma problem.
      Du menar när Lambar rensar spöna med sitt Adexa?

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Du menar när Lambar rensar spöna med sitt Adexa?
        Då ryker hela spöet, när Stumhugg gör något gör dom det ordentligt!
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Phagen Visa inlägg
          Lite nyfiken blir jag. Är det nån som vet varför Buster slutat på CWC?
          Snackade me trumman i helgen då han var på Åland och spelade in en fiskefilm, och då tog jag upp ämnet. Svaret som jag fick var att de fortfarande var bra vänner, men att Buster bor på Söder, och han tyckte att det var väldigt drygt att ta sig ut till CWC varje dag, nar han kunnde jobba närmare hemmet o på så sätt få mer tid för familjen..
          I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Jag måste ge en eloge till Zalt för en jävligt bra service! När spötoppen på mitt zaltspö kaikade och en nyinköpt zalt 19 spruckit vände jag mig först till butik, (jag insåg att det skulle ta för lång tid innan jag skulle få grejerna) blev då kopplad till generalagenten och till sist fick jag numret till nån Peter på Zalt som fixade allt direkt skickade ett nya grejer och allt gick snabbt och smidigt. KUNG!

Kommentera

Jag har ett nysläppt spö från BFT som jag köpte i somras. BFT FTN Dual Pike. 2-delat spö med två olika toppar en "buster stiff" topp <150 gram (spölängd 6 fot) och en lite mjukare <80 gram (spölängd 7.6 fot)

Det är kanonbra alternativ, den längre toppen funkar perfekt till annat än jerkbaitfiske, t.ex gäddmete (även om jag kört mest med 10-30 haspel ändå) och lättare jerkbaits, poppers och spooks t.ex.
              Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
                Snackade me trumman i helgen då han var på Åland och spelade in en fiskefilm, och då tog jag upp ämnet. Svaret som jag fick var att de fortfarande var bra vänner, men att Buster bor på Söder, och han tyckte att det var väldigt drygt att ta sig ut till CWC varje dag, nar han kunnde jobba närmare hemmet o på så sätt få mer tid för familjen..
                Gäddfeber II ? *hoppas*
                Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Sågade av mitt gamla spö för ett par dagar sedan, för att skicka till CWC! Vilken jobbig känsla jag fick i hela kroppen, kändes verkligen jobbigt trotts att jag visste att det var sönder! Kändes riktigt tufft... hoppas jag slipper göra det igen!

Det nya spöet från CWC anlände idag, och jag fick en keps Wohoo! Så nu kanske det blir storfiskare av mig med!!
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Conny Visa inlägg
                    Det kan väl inte vara CWS´s eller butikens fel att du fiskat med spruckna spöringar? Om ditt spö var sprillans nytt vore en sak men om det har några månader/år på nacken är det väl inte helt omöjligt att du själv åsamkat skadan? Hur lätt är det inte att ett spö i båten slår i något och att en ring får en kyss? Spöringar är känsliga saker och något som kräver regelbunden översyn. Använder man grejjorna så får man räkna med en del slitage, spöringar är en del av slitaget.
                    Kunde inte sagt det bättre själv, verkar som att 90% av folket som skriver i detta tråden tror det är livstidsgaranti på allt man köper bara för att det kostar över 500spänn?
                    sigpic

Kommentera

Off Topic!

Får jag ett trasigt spö reklamerar jag det.. ENDE!
                      Senast ändrad av Grävlingen; 2007-10-17, 20:22.
                      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 209 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art