Min bror fick en fiskeväska på kroken en gång, den innehöll flugor, krokar, powerbait, rulle, linor och diverse tillbehör. Tyvärr var allt rostigt men väskan gick att få pli på
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
konstigaste på kroken
Collapse
X
-
Fullifan
Ursprungligen postat av pg_atl Visa inläggFick på en kådis då jag flugfiskade i Börtnan.
Det blev C&R genom att klippa av tafsen. Det värsta var att det gick iväg ett par precis då jag kom ner till vattnet. Så den var nog just isläppt.
Kommentera
-
Fick en gammal mepps-spinnare idag på jerk
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av simzeck Visa inläggfick en fladdermus när jag fiska abborre en kväll :P fast den fastna nog i jiggen i luften,
Kommentera
-
Braxen på ett toppknutet metspö när jag var 8-9 år. Okej, det är väl ingen konstig fångst men den fisken har etsat sig fast i mitt minne! Satt och metade abborre på en brygga när spöet plötsligt kändes väldigt tungt. Trodde jag hade fastnat i vegetationen så jag började dra lite och blev ganska chockad när det började dra tillbaka - hårt!
Tycker fortfarande det är konstigt att inget gick av, men jag lyckades på något sätt få upp besten på bryggan och min spontana reaktion var att börja storgråta och ropa på hjälp i form av mamma, som antagligen blev lika chockad när hon såg vad jag hade fått.
Mamma krossade den stackars braxens skalle med en trubbig sten och inte långt därefter blev den middag.
Har aldrig fått en braxen sen dess...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grimhultarn Visa inläggMin bror fick en fiskeväska på kroken en gång, den innehöll flugor, krokar, powerbait, rulle, linor och diverse tillbehör. Tyvärr var allt rostigt men väskan gick att få pli på
Konstigt att sånt inte händer oftare ändå
Jag vet inte hur många gånger jag vart sååå nära på att slänga spöt och utrustningen i sjön....
Jag har iaf aldrig fått upp något konstigt. Men jag skulle aldrig villja få en fågel eller nå skit på kroken. Skulle nog klippa linan då
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 952 visningar
1 gilla