konstigaste på kroken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

konstigaste på kroken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Inte på kroken men en cykel i kastnätet. Är kanske inte så konstigt egentligen men rätt tungt att dra upp..

Kommentera

En hel del bla: En känga med "uppfläkt gap" sula hade i främre delen av kängan öppnat sig likt vad man kan se på skämtteckningar. Enkelkroken satt i "överkäken" (mete söderbysjön). Ett drag där min krok satt i lekandet, på rätt ställe så att säga, där linan fästs..fick lirka ut kroken ur öppningen..en chans på miljonen..+ Givetvis en del annat tex glasögon, fåglar..osv..

Kommentera

här om dagen blev det en känga som fångst nappade på 6 meters djup ca 30 meter från land.
        Bifogade filer
        Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
        Nu även blog på gylta.blogspot.com
        Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

1. Klassikern en stövel strl 36 (rosa till färgen dessutom)
          2. Ett par skitäckliga stringtrosor på fluga( C&R)
          3. Som alla andra en fiskmås som inte var på sitt bästa humör
          4. En hel jävla lina med hummertinor 4st sammankopplade / Jävligt tungt kan man säga Att tillägga
          så var de dessutom tomma.
          5. Mig själv med fluga i huvudet 17 mil från närmaste doktor så det blev till att utse polaren till läkare
          den dagen.

det är nog allt än så länge men vem vet vad nästa storfångst blir?????????

Kommentera

Jag har varit med om något ganska tragiskt...

För 8-10 år sedan var jag ute och fiskade torsk från Västhamnspiren i Helsingborg, det var en av de dagar då det mesta stämde (iaf i början). Frisk nordvästan och stark ström gjorde att det var folktomt och gott om torsk mellan 3-5 kg. Precis innan jag skulle avsluta mitt fiske drämmer jag iväg ett bra kast (kastar långt med fireline & 120 grams pilk). Jag fick på en bra torsk nästan direkt, tippar att den låg på c:a 5 kg. Hinner ta in c:a 10 meter lina när en mås kommer svepande med vinden och snärjer in sig i linan 10 meter från spötoppen. Den far runt och lever rövare vilket resulterar i att den snärjer in sig än mer. Fisken är ju fortfarande kvar men det har ju blivit mycket besvärligare att fighta den nu, ingen kontroll alls faktiskt... Rätt vad det är så lyckas måsen komma åt utsidan på betongkasunerna på piren varvid linan mellan måsen och spötoppen går av. Torsken har ju plötsligt mindre motstånd så den simmar iväg utåt med måsen släpandes efter sig. I den starka strömmen får måsen svårt att hålla sig ovan vattenytan och drunknar så småningom 50 meter utanför piren, fortfarande släpandes utåt.

Kommer aldrig att glömma den dagen, måsen skrek och flaxade verkligen hysteriskt när den släpades utåt bland vågorna...

Kommentera

Förra sommaren fick jag en mjärde med cirka femton abborrar i. Det var förstås tungt att dra upp men det gick bra, bara knuten håller så pallar Power Pro med mycket hård belastning...

Kommentera

Ett par långkallingar.
                Fick en ca 25 cm lång wobbler en gång som jag krokat i nosöglan (!). Wobblern satt i sin tur fast i en julgran.
                Mussla.
                Sjöstjärna.

Och vid flugfiske: större delen av sveriges fjällfauna.

Intressant att många fiskare verkar fått fladdermöss på kroken. Antar att de tar flugan för en insekt men när jag var liten så visade min farfar hur man lockade till sig fladdermöss genom att vifta ett långt metspö i luften under sommarkväller. Funkade väldigt bra!
                Senast ändrad av Malone; 2008-05-29, 20:07.

Kommentera

Fick ett stycke tärna när jag var typ 12 år gammal Den sattt jäkligt djupt i halsen... försökte vrida nacken av den men det var som att vrida av e gummisnodd... nära på omöjligt,men det gick till sist.

En orm krokad i svansen av misstag... C&R på den.

Förra sommaren fångade jag en trädgårdsstol. Tog på en djupt fiskad 'alien eel'. Stolen gav sig inte i första tagen och tog en ganska lång stund att få upp.
                  ... everything else is baitfish.

Kommentera

Bildäck, ett komplett fiskespö med rulle och lina, mörtstuga (med mörtar), jojje84s ben.

Kommentera

Avgassystem till personbil, modell oklar
                      30-40 m taggtråd

Kompisen tog en brax på jerk

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar