dom flesta butikerna är väldigt olika men vad tycker ni fattas iöverlag? vad skulle ni vilja se mer av i butikerna?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
vad saknar ni i svenska fiskebutiker?
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Andra jerkbaits än Buster Jerk. Som det är nu så är det istort sett bara AB och Lundgrens som har stora utbud av jerkbaits.. Skulle gärna se att fler butiker satsade på dettaGoogle wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
-
Ursprungligen postat av dandark Visa inläggdom flesta butikerna är väldigt olika men vad tycker ni fattas iöverlag? vad skulle ni vilja se mer av i butikerna?sigpic
Kommentera
-
Som vanligt, vill ha mer grejjer men mindre av allt. Mer variation. Räcker med en katalog eller en bild av ngt längst in på kroken på hyllan, är det slut så beställer man den och man har den inom 1-2-3 dar eller ngt. Man måste inte ha 53 st skitmörtar hemma i butiken ... Förstår dock helt och fullt att en butik inte vill prova nya grejjer när de måste beställa minst 8 färger med minst 20 av ex varje. Värdelöst![FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
-
Det kommer nog aldrig att finnas ett stort tillräckligt utbud lokalt av det just var och en just då är intresserad av. Finns inte en chans att en lokal handlare ska klara att hålla mig och var och en av alla andra fisketokar med det vi helst vill ha. De stora specialbutikskjedjorna klarar det inte, lika illa är det i grossistledet. Allt finns inte ens i det sammanlagda utbutet av alla årets fiskemässor.
I 25 år har jag saknat ett amerikanskt stort skeddrag vid namn Big Flash och var det något draget kunde så var det att blänka stakt och långt i grumligt vatten. Det var utfört i högglanspolerad silverblank metall och hade en relativt bred äggform med måttlig kupning samt en längd av ca 5" med en bredd av ca 2.5". Vikten är jag inte säker på men det bör ha vägt 50g eller mer eftersom mitt ABU Caster 122 spö hade svårt att orka med det. Draget hade en stor och grov ljus trekrok i lödd ring. I Nordamerika användes det för laxtrolling på de stora sjöarna men det var med sin sävliga och yviga vickande och fladdrande aktion ett verkligt storgäddedrag åtminstone i Gisslaren. Jag kallade draget ”Klockan klämtar för dig” efter klangen i metallen då kroken slog mot skeden.
Ett sånt bete säljs i Sverige i bästa fall kanske 10 st per år. Jag tror att jag och min fiskekompis i början av 80-talet var de enda i Uppland som fiskade med såna beten. Övriga fjollade med bottendraggande wobbler. Det säger då sig självt att utbudet kantrade över mot beten vi inte kunde använda i vår grunda sjö men väl de som grävde djupt efter kusten köpte. Åt oss med andra preferenser återstod det så kallade ”svensson-sortimentet” eller försöka hitta något vettigt hos Husbergs i Uppsala. Men Mälaren är också djup med gott siktdjup så Bomber, Cisco Kid, Swim Wizz eller The Believer regerade gös och gäddfisket där också.
I dagsläget är metall ute och ”spisved” inne. Jag får nog vänta lika länge till på mitt silverblanka drag. Men om 25 år behöver jag det inte. Då är jag på ”Fiddler's Green, where the fish jump on board by a swish of their tail”.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jag tycker att det skulle finnas ett större utbud på mer jerkprylar. Som Baste säger, det finns ju i stort sett bara CWC prylar i de flesta affärer. Skulle vara roligt om det kunde finnas butiker som tar in lite fler vågade sortiment. Sen kan man säker dra en parallell att om jag skulle utöva ett annat fiske såsom t ex flugfiske, skulle jag garanterat ha något att anmärka där. Förstår de flesta butiker, ta som t ex Intersport i Lidköping, de köper in sådan som de vet de flesta använder sig utav, de säkra korten. Men det skulle varit grymt kul om man hade butiker som Lundgrens och AB i närheten. Så man slipper köpa "grisen i säcken" när man beställer spö, rullar och dylikt.
Man kanske skulle starta en egen jerkbutik !!!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 022 visningar
1 gilla
|