"välj mellan mig och ditt j"#¤la fiske!!" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"välj mellan mig och ditt j"#¤la fiske!!"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
    Överlevde han det, så måste hon verkeligen tycka om han.

Relationen var minst sagt frostig ett tag men de är fortfarande ihop trots att detta var ett bra tag sedan! Så hon måste gilla honom!

Kommentera

Ursprungligen postat av Snapsen Visa inlägg
      En polare höll på att få en ofrivillig skillsmässa när tanten klagade över att han fiskade så mycket, hans svar var väl inte så lyckat;
      -Du håller hela tiden på med dina intressen, städa, laga mat och tvätta som tar mer tid än vad jag lägger på mitt intresse!

ajajaj.. Där hade min kille åkt ut med huvudet före, innan han ens hann säga FISKE... igen!

Kommentera

Det som bygger ett starkt förhållande är väl att båda parterna ska vara lyckliga och glada, jag blir lycklig och glad av att fiska och jaga, skulle jag inte få göra det skulle jag bli sur och grinig och vem vill leva med mig då. Min fru har sina intressen, dans, shopping, fika med kompisar mm... ju mer hon tid hon ägnar åt sina intressen ju lyckligare är hon... och det blir ändå mycket tid över tillsammans. Ett litet tips: lägg en slant på att anlita någon som städar hos Er, det går att få tag i städhjälp till en billig peng, då får ni betydligt med tid över till annat samt att strunta i att sitta vid tv:n ett par timmar varje dag utan umgås med varandra på kvällarna.
        Skitfiske!
        //Johan Wallin

Kommentera

Ursprungligen postat av jaktmark Visa inlägg
          samt att strunta i att sitta vid tv:n ett par timmar varje dag utan umgås med varandra på kvällarna.
          Vi gick steget längre och kastade ut TV'n... ingen av oss saknar den på något vis (och vi har ju fortfarande kvar grejer för att kunna kolla DVD och allt sånt). Skulle nästan vilja på stå att det känns som en befrielse att slippa skiten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
            Vi gick steget längre och kastade ut TV'n... ingen av oss saknar den på något vis (och vi har ju fortfarande kvar grejer för att kunna kolla DVD och allt sånt). Skulle nästan vilja på stå att det känns som en befrielse att slippa skiten.

Lyckliga du!

Jag tittar inte mycket på tv alls och skulle inte sakna den men min sambo hon tittar maniskt på Greys, riskförlossningar, "ensamma fruars gata" eller vad det heter, ambulans hmhm någonting, Gilmore girls och några till.
            Hon har visserligen blivit bättre efter att vi fick barn för fyra år sen men tv:n styr fortfarande mycket i hennes liv.

Jag har så mycket annat jag tycker är roligare än att sitta framför burken.
            //C
            http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
              Jag har inte skrivit något
              Man fick ju skriva om sina pojkvänner också !

Kommentera

Ursprungligen postat av jaktmark Visa inlägg
                Det som bygger ett starkt förhållande är väl att båda parterna ska vara lyckliga och glada, jag blir lycklig och glad av att fiska och jaga, skulle jag inte få göra det skulle jag bli sur och grinig och vem vill leva med mig då. Min fru har sina intressen, dans, shopping, fika med kompisar mm... ju mer hon tid hon ägnar åt sina intressen ju lyckligare är hon... och det blir ändå mycket tid över tillsammans. Ett litet tips: lägg en slant på att anlita någon som städar hos Er, det går att få tag i städhjälp till en billig peng, då får ni betydligt med tid över till annat samt att strunta i att sitta vid tv:n ett par timmar varje dag utan umgås med varandra på kvällarna.
                Det var bra skrivet!

Sen e det ju så att i de förhållanden där det "bråkas" om att : ska du dra o fiska igen..
                Om nu "mannen" inte alls tar så mycket ansvar som "kvinnan" gör hemma o inte får "lika mycket fritid" att göra sina intressen på, ja då kan ja tänka mig att det kan bli problem!
                För det gäller ju att prioritera o fixa o dona så alla trivs

Kommentera

Ladyfisher skrev "Det e ju ge o ta i ett förhållande, inte bara att ta!"

Hur kan någon av parterna "ta" om båda "ger" ??

Min fru är helt ointresserad och vill inte ut på sjön över huvudtaget. Jag har försökt ta med familjen (har två söner 3 och 6 år) ut några gånger och faktum är att frugan tröttnar snabbast av oss fyra.

Hennes största intresse i livet stavas hennes ARBETE, tyvärr, därefter våra barn och på tredje plats hennes man. Skönt att man är uppe på topp tre i alla fall.

Vi har gemensamma intressen, det är inte så jag menar men bara för att hon inte har några hobbies så innebär inte det att jag inte skall ha några.

Jag har många som tar mycket tid. Film, musik, hifi/hemmabio, fiske, fotboll (missar aldrig en Manchester United match och har varit över 12 ggr och sett dem "live")

Vad gäller hushållet så lagar jag mat 29 dagar av 30. Jag får till och med se till att det finns färdiglagad mat hemma för att barnen skall slippa äta köttbullar och snabbmakaroner när jag åker iväg..

Vi delar upp tiden helt enkelt. Jag åker och fiskar säg varannan helg och vi gör något som hon vill (typ stressa runt en lördag på ikea m.m, shoppa kläder eller gör något annat med barnen t.ex) halva tiden..

Men att ställa ultimatum ang fisket skulle hon aldrig göra, hon vet hur intresserad jag är och hur mycket nöje det ger mig.

Det handlar alltid om att kompromissa, och jag hoppas varje gång hon följer med (vilket har hänt kanske 2-3 ggr på hela sommaren) att hon också skall fastna för fiske och att ett intresse skall väckas, men hon är sån att inte ens en tjugofemkilos gädda skulle göra henne intresserad, hon skulle nog säga något i stil med "jaha, vad var det för kul med det, släpp tillbaka den stackars fisken, eller ska vi ta hem och äta upp den??"

Blev ett litet osammanhängande och snurrigt inlägg men jag tror ni fattar vad jag menar...
                  Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                    Man fick ju skriva om sina pojkvänner också !
                    Jaha men alla vet väll att jag och MB79 är tillsammans ; )
                    Ut och fiska istället robban
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                      Ladyfisher skrev "Det e ju ge o ta i ett förhållande, inte bara att ta!"

Hur kan någon av parterna "ta" om båda "ger" ??

Vi delar upp tiden helt enkelt. Jag åker och fiskar säg varannan helg och vi gör något som hon vill (typ stressa runt en lördag på ikea m.m, shoppa kläder eller gör något annat med barnen t.ex) halva tiden..

Men det e inte alltid så att båda "ger"... det e det ja vill komma fram till.
                      De finns killar/tjejer som bryr sig mer om SINA intressen o SITT, än att andra med kan behöva komma bort o göra det den personen vill.
                      Egoisterna...

Precis. Det en ju det ja menar!
                      Man delar på tiden som finns, både tillsammans o på egenhand. För egen tid behöver alla, men sen att vara ego o bara "ta" egen tid o inte ge sin andra hälft egen tid eller vad som nu denne vill...

Sånt gillar vi inte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 101 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art