Pratade med ålfiskare; 15ton detta år - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pratade med ålfiskare; 15ton detta år

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
    Var har du fått dom siffrorna ifrån?
    20% omkostnader och 40% skatt.
    Låtsäga att ditt resonemang om 20% omkostnader stämmer, vilket jag starkt betvivlar.

1580000- 20%= 1264000

Momsdiff: 20% av 126400 =252800

Kvar efter momsavdrag=1011200

- Sociala avgifte/egenavgift 33% 677504

-skatt: ca 265000

Det blir 412504 kr per år efter skatt dvs 34375 per månad efter skatt.

De 79 kr/kg är säkert exkl. moms.

Kommentera

Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
      De 79 kr/kg är säkert exkl. moms.
      Jo, det är möjligt.
      Frågan vilken ideel organisation det rör sig om som ställer upp med lokaler och allt för att oavkortat vidarebefodra pengarna till fiskarna(dom mänskliga)

Kommentera

Det blev lite galet i min först post ser jag. Smajligubben hamnade sist och inte efter texten om att det fanns mycket ål. Jag tycker givetvis inte att finns tillräckligt med firrar för att ens ha ålfisket igång som inkomstkälla. Det borde vara fiskestopp för samtliga runt sverige. Det är givetvis svårare att stoppa övriga länders fiske men när vi nu är med i EU så har vi iaf en lite chans att göra något på ett mer globalt plan.

Snacket om inkomsterna tvivlar jag hårt på, det som nämns här. Han/de tjänar nog pengar så de klarar sig på det iaf(inte dåligt o inte heller några 70000/mån i snitt... men visst, jag har inte koll på hans konto). Om man säljer 20ton hummer får man inte 2000kr/kilot.

Och jag kan nämna att han inte kommer fiska så många år till.. vad han sa iaf.

Vi håller tummarna för att 400kgregeln försvinner och ersätts med ett fiskeförbud. Ge dessa gammla gubbar förtidspension i ersättning för utebliven inkomst så närmar vi oss en möjlig räddning för de de långa simmarna.

/john
        Senast ändrad av JohnH; 2007-09-27, 17:01.

Kommentera

Ursprungligen postat av JohnH Visa inlägg
          Det blev lite galet i min först post ser jag. Smajligubben hamnade sist och inte efter texten om att det fanns mycket ål. Jag tycker givetvis inte att finns tillräckligt med firrar för att ens ha ålfisket igång som inkomstkälla. Det borde vara fiskestopp för samtliga runt sverige. Det är givetvis svårare att stoppa övriga länders fiske men när vi nu är med i EU så har vi iaf en lite chans att göra något på ett mer globalt plan.

Snacket om inkomsterna tvivlar jag hårt på, det som nämns här. Han/de tjänar nog pengar så de klarar sig på det iaf(inte dåligt o inte heller några 70000/mån i snitt... men visst, jag har inte koll på hans konto). Om man säljer 20ton hummer får man inte 2000kr/kilot.

Och jag kan nämna att han inte kommer fiska så många år till.. vad han sa iaf.

Vi håller tummarna för att 400kgregeln försvinner och ersätts med ett fiskeförbud. Ge dessa gammla gubbar förtidspension i ersättning för utebliven inkomst så närmar vi oss en möjlig räddning för de de långa simmarna.

/john
          Vem ska betala deras pensionering då? Jag?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
            Vem ska betala deras pensionering då? Jag?
            Japp det får du nog räkna med Du kommer säkert att få vara med o betala min med.
            En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
              Japp det får du nog räkna med Du kommer säkert att få vara med o betala min med.
              Mm det ante mig :P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 326 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art