Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pratade med ålfiskare; 15ton detta år
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av MårtenS Visa inläggDe 79 kr/kg är säkert exkl. moms.
Frågan vilken ideel organisation det rör sig om som ställer upp med lokaler och allt för att oavkortat vidarebefodra pengarna till fiskarna(dom mänskliga)
Kommentera
-
Det blev lite galet i min först post ser jag. Smajligubben hamnade sist och inte efter texten om att det fanns mycket ål. Jag tycker givetvis inte att finns tillräckligt med firrar för att ens ha ålfisket igång som inkomstkälla. Det borde vara fiskestopp för samtliga runt sverige. Det är givetvis svårare att stoppa övriga länders fiske men när vi nu är med i EU så har vi iaf en lite chans att göra något på ett mer globalt plan.
Snacket om inkomsterna tvivlar jag hårt på, det som nämns här. Han/de tjänar nog pengar så de klarar sig på det iaf(inte dåligt o inte heller några 70000/mån i snitt... men visst, jag har inte koll på hans konto). Om man säljer 20ton hummer får man inte 2000kr/kilot.
Och jag kan nämna att han inte kommer fiska så många år till.. vad han sa iaf.
Vi håller tummarna för att 400kgregeln försvinner och ersätts med ett fiskeförbud. Ge dessa gammla gubbar förtidspension i ersättning för utebliven inkomst så närmar vi oss en möjlig räddning för de de långa simmarna.
/johnSenast ändrad av JohnH; 2007-09-27, 17:01.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JohnH Visa inläggDet blev lite galet i min först post ser jag. Smajligubben hamnade sist och inte efter texten om att det fanns mycket ål. Jag tycker givetvis inte att finns tillräckligt med firrar för att ens ha ålfisket igång som inkomstkälla. Det borde vara fiskestopp för samtliga runt sverige. Det är givetvis svårare att stoppa övriga länders fiske men när vi nu är med i EU så har vi iaf en lite chans att göra något på ett mer globalt plan.
Snacket om inkomsterna tvivlar jag hårt på, det som nämns här. Han/de tjänar nog pengar så de klarar sig på det iaf(inte dåligt o inte heller några 70000/mån i snitt... men visst, jag har inte koll på hans konto). Om man säljer 20ton hummer får man inte 2000kr/kilot.
Och jag kan nämna att han inte kommer fiska så många år till.. vad han sa iaf.
Vi håller tummarna för att 400kgregeln försvinner och ersätts med ett fiskeförbud. Ge dessa gammla gubbar förtidspension i ersättning för utebliven inkomst så närmar vi oss en möjlig räddning för de de långa simmarna.
/john
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggVem ska betala deras pensionering då? Jag?Du kommer säkert att få vara med o betala min med.
En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pike1 Visa inläggJapp det får du nog räkna medDu kommer säkert att få vara med o betala min med.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 326 visningar
1 gilla