Greenpeace! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Greenpeace!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Greenpeace!

Hej!

Tänkte höra om det är någon av medlemmarna här som stödjer Greenpeace? Motivera gärna varför!

/Johan

Jag är medlem. Blev värvad på gatan. Han som värvade mig hade tur att det var just östersjölaxen och torsken som dom skulle rikta sig mot för stunden :P Annars hade jag nog aldrig gått med.

Det lustiga är att jag idag "känner" killen

Kommentera

Hur ser de på sportfiske?
      Var lite problem med "gröningarna" i australien..... De hade svårigheter med catch and release men sedan hade de problem med att det landades fisk också....

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
        Hur ser de på sportfiske?
        Var lite problem med "gröningarna" i australien..... De hade svårigheter med catch and release men sedan hade de problem med att det landades fisk också....
        Ingen aning. Men vill de köpa upp trålarna och minska utfiskningen i Östersjön är jag idel öra.

Kommentera

kan ju vara kul om vi får fiska när alla trålare är borta.......

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
            kan ju vara kul om vi får fiska när alla trålare är borta.......

Tror nog att vi får lov att fiska när bestånden klarar det. Personligen vill jag inte fiska på fiskar som inte tål fisketrycket.

Därav min anledning till att jag tycker att tex turbåtsfisket efter torsk och diverse bifångster, är rentav vansinnigt.

Kommentera

Det går inte att gå med i GP om man är under 18, annars skulle jag självfallet vara med. Jag tycker de är ruggit bra, och de gör något åt problemen utan någon byrokrati som tar hundratals år..
              Mer spöböjj åt folket

Kommentera

www.greenpeace.org Var på skeppsholmsdagen häromveckan, drällde runt. En kille sålde och gav bort böcker, köpte ett gäng för 20 pix. Två var lite kul..de var från biblioteket på Rainbow Worrier, creenpeaces fartyg som sänktes utanför australien..Den ena med text på försidan riktat just till kaptenen på fartyget undertecknat Anatoli Lebedov...

Kommentera

its a bunch of treehugging hippie crap, som cartman skulle sagt.
                  nä ärligt talat tror jag sportfiskare har ungefär samma intressen som greenpeace, vi vill ju njuta av miljön och utan att påverka den negativt så vi kan fortsätta ha kvar vårt intresse. men jag gillar inte hippies.
                  If I should fall from grace with god...

Nordeuropas mest frustrerade metare!

Kommentera

Jag är medlem, och håller med greenpeace till säkert 99% av deras val av aktioner, men sen finns det vissa punkter där deras åsikter och mina går isär vad gäller tex sportfisket. Jag skulle önska att de agerade hårdare mot trålning och svartfiske, men samtidigt förstår jag ju att det finns fler miljöhot än bara just de som drabbar haven.

Kunde jag styra vad mina pengar skulle användas till, så vore det en mer "militant" del av GP, där de ännu mer aktivt förhindrar tex trålning, giftdumpning, skövling av regnskog osv. Det tråkiga är att de egentligen inte ska behöva finnas, utan detta ska ju kunna skötas av en större organisation som motsvarande FN...

Eller ännu bättre vore ju då att pengahungriga idioter stannade upp en stund, kammade till sig, och funderade på vad fan de sysslar med!

Kan ett par hundra från mig per månad kanske hjälpa till att bevara naturen för framtida generationer, så tycker jag det är självklart att göra!
                    mer minor i trålarna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art