själv är jag aktsam mot göningar då de allt för ofta visat sig angripa sportfiskare..... Jag vill behålla min rätt att sportfiska!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Greenpeace!
Collapse
X
-
Jag har pratat om sportfiske med dem som ringt och velat tigga till sig mer "månadspeng", och de har inte haft några direkta åsikter om sportfiske, utan tyckt att det är bättre att vi sportfiskare fångar vår matfisk själva, än att sponsra trålarna osv. De har väl över lag varit rätt oinsatta i hur "modernt" sportfisketänk är, och trott att vi bara är ute efter att fylla frysen, men efter en förklaring om hur de flesta av oss ser på vår hobby och naturen, så har de tyckt att sportfisket är försvarbart eller vad man ska kalla det.Ursprungligen postat av JohanP Visa inläggsjälv är jag aktsam mot göningar då de allt för ofta visat sig angripa sportfiskare..... Jag vill behålla min rätt att sportfiska!
Risken finns ju att de förstått att de blir utan månadspengen om de bråkar...mer minor i trålarna
Kommentera
-
Visst kanske dom är bra. men mina sympatier får dom inte.
Dom väljer sina "slag" lite hur som helst verkar det som, och ingen ska inbilla mig att dom angriper dom som stöttar dom med pengar.
Har läst för mycket anklagelser om "friköpning" för att inte tro att det ligger en gnutta sanning i det.
Nä då finns det säkert dom som gör seriösare arbete tror jag, fast dom fyller säkert nån funktion, om inte annat för 60talister som aldrig växte ur hippie stadiet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inläggVisst kanske dom är bra. men mina sympatier får dom inte.
Dom väljer sina "slag" lite hur som helst verkar det som, och ingen ska inbilla mig att dom angriper dom som stöttar dom med pengar.
Har läst för mycket anklagelser om "friköpning" för att inte tro att det ligger en gnutta sanning i det.
Nä då finns det säkert dom som gör seriösare arbete tror jag, fast dom fyller säkert nån funktion, om inte annat för 60talister som aldrig växte ur hippie stadiet
Nämn en organisation som du tror gör likvärdigt arbete eller mer.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 532 visningar