Ursprungligen postat av peter
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Greenpeace!
Collapse
X
-
Ja, absolut! Och det gäller inte bara Svenska staten, de är ju ändå på den bättre halvan av skalan.
Inom naturvård och utnyttjande av naturresurser så är tyvärr världens länder som en stor förskoleklass, alla bråkar om vem som ska få vad, och att det blir rättvist osv, men inte ett skit blir gjort... Sen kommer något "stort" land och sätter sig på tvären, för de tjänar pengar på fiskeindustrin, och alla är tillbaka på ruta ett. Så länge det finns mer snabba pengar att tjäna på att förstöra än att vårda, så kommer det nog tyvärr inte att hända så mycket.
Sverige är ju lite väl litet för att göra sig hört, eller åtlytt av de stora "elefanterna", men självklart måste man ju börja städa framför sin egen dörr!mer minor i trålarna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av peter Visa inläggJa, absolut! Och det gäller inte bara Svenska staten, de är ju ändå på den bättre halvan av skalan.
Inom naturvård och utnyttjande av naturresurser så är tyvärr världens länder som en stor förskoleklass, alla bråkar om vem som ska få vad, och att det blir rättvist osv, men inte ett skit blir gjort... Sen kommer något "stort" land och sätter sig på tvären, för de tjänar pengar på fiskeindustrin, och alla är tillbaka på ruta ett. Så länge det finns mer snabba pengar att tjäna på att förstöra än att vårda, så kommer det nog tyvärr inte att hända så mycket.
Sverige är ju lite väl litet för att göra sig hört, eller åtlytt av de stora "elefanterna", men självklart måste man ju börja städa framför sin egen dörr!
Ja. Men tittar man exempelvis på östersjön. Jag personligen tycker det ska vara totalstopp för fiske efter tex lax och torsk (fiskas det torsk där längre?)
Vilka är då intressanterna? Sverige är ju största landet knutet mot östersjön.
Finland, baltikum?
Kommentera
-
Ja det var det jag menadeUrsprungligen postat av peter Visa inläggJag tänkte mer på det stora hela...
I Östersjön ska ju Sverige kunna ryta till, även om det känns som om våra politiker är totalt konflikträdda.
Kommentera
-
Nej, Ryssland är största landet knutet till Östersjön.Ursprungligen postat av Sg Visa inläggJa. Men tittar man exempelvis på östersjön. Jag personligen tycker det ska vara totalstopp för fiske efter tex lax och torsk (fiskas det torsk där längre?)
Vilka är då intressanterna? Sverige är ju största landet knutet mot östersjön.
Finland, baltikum?How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Jag tror nog att han tänkte på kuststräckan...Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggNej, Ryssland är största landet knutet till Östersjön.
Befolkningsmässigt ligger vi väl bara före Danmark och Finland?mer minor i trålarna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JohanP Visa inläggHej!
Tänkte höra om det är någon av medlemmarna här som stödjer Greenpeace? Motivera gärna varför!
/Johan
Nej stöder dom inte och kommer nog aldrig att göra det.
Anledningar
: De har stört och förstört ett naturfolks (inuiterna) ekonomiska möjligheter.
: Sen har dom vinklat sina inslag och aktiviterter så att dom kommer för långt från sanningen.
: Tyvärr har dom samma problem med att bidrag går till förstor del till pappers vändare på högre nivå.
Mina åsikter ni behöver inte tycka om dom.
Senast ändrad av keldor; 2007-09-23, 18:01.I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
Kommentera
-
Av mig får dem 100 via autogiro en gång i månaden.[FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 119 visningar