Greenpeace! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Greenpeace!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
    Jag är medlem, och håller med greenpeace till säkert 99% av deras val av aktioner, men sen finns det vissa punkter där deras åsikter och mina går isär vad gäller tex sportfisket. Jag skulle önska att de agerade hårdare mot trålning och svartfiske, men samtidigt förstår jag ju att det finns fler miljöhot än bara just de som drabbar haven.

Kunde jag styra vad mina pengar skulle användas till, så vore det en mer "militant" del av GP, där de ännu mer aktivt förhindrar tex trålning, giftdumpning, skövling av regnskog osv. Det tråkiga är att de egentligen inte ska behöva finnas, utan detta ska ju kunna skötas av en större organisation som motsvarande FN...

Eller ännu bättre vore ju då att pengahungriga idioter stannade upp en stund, kammade till sig, och funderade på vad fan de sysslar med!

Kan ett par hundra från mig per månad kanske hjälpa till att bevara naturen för framtida generationer, så tycker jag det är självklart att göra!
    Ännu bättre vore om faktiskt staten brydde sig.

Kommentera

Ja, absolut! Och det gäller inte bara Svenska staten, de är ju ändå på den bättre halvan av skalan.

Inom naturvård och utnyttjande av naturresurser så är tyvärr världens länder som en stor förskoleklass, alla bråkar om vem som ska få vad, och att det blir rättvist osv, men inte ett skit blir gjort... Sen kommer något "stort" land och sätter sig på tvären, för de tjänar pengar på fiskeindustrin, och alla är tillbaka på ruta ett. Så länge det finns mer snabba pengar att tjäna på att förstöra än att vårda, så kommer det nog tyvärr inte att hända så mycket.

Sverige är ju lite väl litet för att göra sig hört, eller åtlytt av de stora "elefanterna", men självklart måste man ju börja städa framför sin egen dörr!
      mer minor i trålarna

Kommentera

Ja, absolut! Och det gäller inte bara Svenska staten, de är ju ändå på den bättre halvan av skalan.

Inom naturvård och utnyttjande av naturresurser så är tyvärr världens länder som en stor förskoleklass, alla bråkar om vem som ska få vad, och att det blir rättvist osv, men inte ett skit blir gjort... Sen kommer något "stort" land och sätter sig på tvären, för de tjänar pengar på fiskeindustrin, och alla är tillbaka på ruta ett. Så länge det finns mer snabba pengar att tjäna på att förstöra än att vårda, så kommer det nog tyvärr inte att hända så mycket.

Sverige är ju lite väl litet för att göra sig hört, eller åtlytt av de stora "elefanterna", men självklart måste man ju börja städa framför sin egen dörr!

Ja. Men tittar man exempelvis på östersjön. Jag personligen tycker det ska vara totalstopp för fiske efter tex lax och torsk (fiskas det torsk där längre?)

Vilka är då intressanterna? Sverige är ju största landet knutet mot östersjön.
        Finland, baltikum?

Kommentera

Jag tänkte mer på det stora hela...

I Östersjön ska ju Sverige kunna ryta till, även om det känns som om våra politiker är totalt konflikträdda.
          mer minor i trålarna

Kommentera

Jag tänkte mer på det stora hela...

I Östersjön ska ju Sverige kunna ryta till, även om det känns som om våra politiker är totalt konflikträdda.
            Ja det var det jag menade

Kommentera

Någon riktigt tjafsig fan härifrån får väl satsa på en politisk karriär, så det blir lite liv på de där mötena de har...
              mer minor i trålarna

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Ja. Men tittar man exempelvis på östersjön. Jag personligen tycker det ska vara totalstopp för fiske efter tex lax och torsk (fiskas det torsk där längre?)

Vilka är då intressanterna? Sverige är ju största landet knutet mot östersjön.
                Finland, baltikum?
                Nej, Ryssland är största landet knutet till Östersjön.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                  Nej, Ryssland är största landet knutet till Östersjön.
                  Jag tror nog att han tänkte på kuststräckan...
                  Befolkningsmässigt ligger vi väl bara före Danmark och Finland?
                  mer minor i trålarna

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
                    Hej!

Tänkte höra om det är någon av medlemmarna här som stödjer Greenpeace? Motivera gärna varför!

/Johan

Nej stöder dom inte och kommer nog aldrig att göra det.

Anledningar

: De har stört och förstört ett naturfolks (inuiterna) ekonomiska möjligheter.

: Sen har dom vinklat sina inslag och aktiviterter så att dom kommer för långt från sanningen.

: Tyvärr har dom samma problem med att bidrag går till förstor del till pappers vändare på högre nivå.

Mina åsikter ni behöver inte tycka om dom.

Senast ändrad av keldor; 2007-09-23, 18:01.
                    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Av mig får dem 100 via autogiro en gång i månaden.
                      [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 119 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen