sm i kust:D - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sm i kust:D

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

till hellmaster: joo då det gick allt bra jag kom ju etta hehe både induviduellt och i laget...

Kommentera

men om man är medlem i en klubb då som har vatten????:O
      får man inte fiska där då lr?? då måste man ju inte ha fiskekort...plz tänk lite längre än vad näsan räcker till så vore det snällt
      och det kan du ge dig fan på jag tjuvfiskar ALDRIG!!!!!!!!!!!!! sen får ni tro vad f*n ni vill!!!

Kommentera

Sry flodebanan. He's all your's. Get him...

Kommentera

Slakt fiske? Vad fan är C&R? Hur skulle du vilja ha en Buster Jerk upstoppad i munnen i en obestämmd tid?!

Seriöst sluta gnäll om hur alla andra fiskar och spendera eran tiden med att fiska eller krama era fiskar eller vad ni nu gör.

Jag började använda C&R början av -90 inte för att inte hadde någon som helst lust att äta fisken eller visa upp den men för att det var kul att fiska. Men om jag nu ville äta nått så tog jag hem det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalcar Visa inlägg
            Slakt fiske? Vad fan är C&R? Hur skulle du vilja ha en Buster Jerk upstoppad i munnen i en obestämmd tid?!

Seriöst sluta gnäll om hur alla andra fiskar och spendera eran tiden med att fiska eller krama era fiskar eller vad ni nu gör.

Jag började använda C&R början av -90 inte för att inte hadde någon som helst lust att äta fisken eller visa upp den men för att det var kul att fiska. Men om jag nu ville äta nått så tog jag hem det.
            Hör att du ÄLSKAR snultror och Bergyltor, du får gärna visa mig hur man tillreder dessa fiskar på ett trevligt sätt.
            sigpic

Kommentera

en fråga har du nån gång fiskat berggylta?? de små fiskar man inte efter de hugger ändå och käkar upp betet...men de stora berggyltorna drar så att det glappar i rullfästet på ett 10" spö med kast vikt upp till 50g....men men jag kan ju säga om du inte har fiskat det så bör du testa!!!! två stycken var med och fiskade det på kusten de sa det att de var de roligaste fisket de testat på här i sverige... och jag kan f*n i mig hålla med dem!!! men vem säger att man måste käka all fisk man får???

Kommentera

Ursprungligen postat av jerry90 Visa inlägg
                en fråga har du nån gång fiskat berggylta?? de små fiskar man inte efter de hugger ändå och käkar upp betet...men de stora berggyltorna drar så att det glappar i rullfästet på ett 10" spö med kast vikt upp till 50g....men men jag kan ju säga om du inte har fiskat det så bör du testa!!!! två stycken var med och fiskade det på kusten de sa det att de var de roligaste fisket de testat på här i sverige... och jag kan f*n i mig hålla med dem!!! men vem säger att man måste käka all fisk man får???
                Jag har med tanke på din ålder nog fiskat Bergylta fler gånger än dig, men det är ju bara ett hypotetiskt antagande.

Jag vet att det är världens roligaste fiske, därför vill man ju inte gära att det slaktas en väldnas massa kilo på ens "favoritställe". Det borde ju tom du fatta?

VEM SÄGER SÅ?
                För tredje gången länkar jag från SPORTFISKARNANS "ETISKA REGLER"
                - "aldrig fånga mer fisk än den fiskande själv kan förbruka samt aldrig sälja sin fångst eller på annat sätt fiska i vinstsyfte"

Tycker inte du att det motsätter en slakttävling?
                sigpic

Kommentera

joo jag kan ju hålla med dig där, men har ska man göra ist?? man måste ju "slakta" den lr skall det finnas massa kontrolanter som springer runt med massa vågar osv??(tänker på SM) det kmr ju bara bli rörigt men det är ju ändå ett sätt!
                  joo jag tror säkert att du har fiskat berggylta flera ggr än mig jag har nog fiskat det 5-6 ggr men ändå älskar det
                  får man fråga vart du fiskar då??? när jag fiskar berggylta med klubben så fiskar vi i ramsvik närheten av smögen typ..testa där om du inte har fiskat där då!!!! ett väldigt hett tips!men ta inte fel bara finns två ställen som heter ramsvik :/

Kommentera

hahahahahahahaha faaan va ja garvar asså!!!! he.... akta så ja inte skrattar ihjäl mig för det vore ju synd för dig...

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                      Hör att du ÄLSKAR snultror och Bergyltor, du får gärna visa mig hur man tillreder dessa fiskar på ett trevligt sätt.
                      Berggylta är en kompetent matfisk!

Och till ALLA i tråden, sluta hacka på varandra.

/K
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 369 visningar
                      1 gilla