Utrota gäddor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrota gäddor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Känns som sagt som om denna tråd trillat iväg åt fel håll!

Vad gäller utrotningen av gäddorna blir det nog inte bra hur man än gör, det är ju uppenbarligen svårt att får bort dem från systemet, så varför inte låta dem leva?
    Det är ju svårt att göra något ogjort, personen som planterade in gäddan i ovanstående vatten tänkte ju uppenbarligen inte på konsekvenserna.

Vi sportfiskare måste ju vara medvetna om att vi påverkar miljön negativt, sen kan man ju göra det bästa av situationen, vi måste bara visa respekt! problemet ovan är ju ett lysande exempel på hur fel det kan gå om man inte vet hur man ska betee sig i naturen.

Så jag tycker det är synd att gäddan påverkar ovan nämnda ekosystemet så negativt, tyvärr tror jag de jobbar i onödan... Spelar ingen roll vad man göra så blir det skit, antingen dör gäddorna eller de andra fiskarterna. Det enda jag ser man kan göra är att se till att det inte händer på fler platser!!

Pest eller Kolera, de e bara att välja!! Surt...

Sen den eviga C&R diskussionen, jag är för C&R men man ska kunna ta upp sin matfisk när man vill!

Eftersom du har höjt ribban så följer ja me vart håller sig gäddorna vid den här årstiden

Pride of the preditors

Kommentera

Har rensat bort en del av inläggen i denna tråd.

Jag vill även passa på att påminna om att personangrepp inte är tillåtna här på Fiskesnack så om ni ser nåt sådant så är jag väldigt tacksam om ni rapporterar in det istället för att hugga tillbaka.

Mvh Webnissen
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ok, Bergman...Klass...men mina inlägg var väl lite informativa? Bra att veta typ..+ lite backning..glöm inte jycken.. ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
          Ok, Bergman...Klass...men mina inlägg var väl lite informativa? Bra att veta typ..+ lite backning..glöm inte jycken.. ;-)
          Ibland får man inte kalla saker vid deras rätta namn. Underligt att det kan räknas som personangrepp när man presentar fakta?

Kommentera

..och som miljövän och sportfiskare ...måste jag väl tänka på växthuseffekten?..typ om folk kör/ränner land och rike runt tassande i andras trädgårdar. Ska vi inte hålla efter miljösvin?

Obs!..Jycken..;-)

Skitfiske..Hemi

Kommentera

Fakta är att det inte går att utrota gäddan från en större sjö hur och med vilka metoder man än använder.

Därför ska man inte nyintroducera gädda i en ny sjö, får stora negativa konsekvenser.
              Bli ingen ecoterrorist snälla!

Att översätta en presentation av ditt förnamn som ett snaskig rotande i ditt privatliv är väl att ta i? Eller hur Torbjörn? Shit nu gjorde jag det för andra gången.

Jag är en miljönisse! Anlitar posten,. Jag släpper tillbaka mängder med gäddor. Jag har fiskepolare som gör samma. Jag tycker inte om påhopp på gäddfiskare som väljer att bonka sin gädda oavsett storlek. ( fritt att snaska)

Kommentera

Trist. Scanner förnekar sig aldrig. Kanske läge för att han själv lägger ut sitt namn...efter allt hoppande med olika nick..Det sistnämnda fullt förståligt i scanners fall..i

Kommentera

Ja, och i tråden "attans otur" försöker Björn luska fram adressen till en 12-årig grabb. Tycker nästan det börjar bli för mycket...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 050 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art