Som sagt skall till Norge och fiska stor torsk och flundra, behöver lite hjälp med utrustningsval, är ingen novis på havsfiske tvärtom, men har ju aldrig dragit torsk på 20kg+ eller flundra för den delen, mina grejer känns lite klena för den typ av fiske, förslag mottages gladeligen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Åka till Norge och fiska
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inläggSom sagt skall till Norge och fiska stor torsk och flundra, behöver lite hjälp med utrustningsval, är ingen novis på havsfiske tvärtom, men har ju aldrig dragit torsk på 20kg+ eller flundra för den delen, mina grejer känns lite klena för den typ av fiske, förslag mottages gladeligen.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Beror ju på så mycket, djup, ström, val av bete (kör du död 2kilos betesfisk behövs ju grova grejor) osv, om skall du köra C&R så tycker jag att 40 punds spö och Ambassadeur7000 eller större rulle.
Speciellt sejen drar på sig massa mjölksyra och dör lätt om man drillar dom för länge, flundrorna verkar klara sig bättre, även torsken fast dom kan få problem ifrån större djup.
Sen är Stormjiggen största modellen hårdvaluta vid detta fiske.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Hvis du skal til Norge for å fiske kveite på 200 kg, Torsk i verdensrekord klassen eller laks på 30 kilo så vil jeg på det sterkeste anbefale at du bruker utstyr som er egnet til det. Overalt i Troms fylke får du leid båt med fiskeutstyr, og guide som vet hvor du finner kveite (helle flyndre) om du vil, og de vet hvilket utstyr som er best for gigant fisk. Og om du skulle være uheldig at utstyr blir ødelagt, så er det faktisk forsikret, og du har 5 ekstra stenger med deg i båten.
Om du fisker laks med flue, så får du også leid utstyr som er godt egnet, og om du har guide med deg som kjenner fiske i den elven så får du mye hjelp.
Når vi arrangerer turer med gjester som reiser med fly så anbefaler vi ofte at dem KUN skal ha med seg fjellfiske utstyr, resten ordner vi til dem. competenttravels.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
2025-02-17, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 209 visningar
1 gilla
|