Nu e det dags för lite ombyte, efter att ha spenderat semestrarna i sydvästra Florida, vid mexikanska golfen sedan Olof Palme hade makten. Så skall nu saltvattnet bytas mot sötvatten i floridas inland o närmare bestämt Orlando. Så nu blir det o byta det beprövade tunga surffisket o offshorefisket som har gett otroliga fiskeminnen med brutala hajar, snooks o en o annan tarpoon, mot det lättare sötvatten fisket efter bass o krappie o mal. Vilket jag inte e så inbiten på.
E det någon som har nå erfarenheter utav fisket i Orlandotrakten, eller någon av Floridas sjöar? Någon som vart ut med guide, hyrt båt eller dyligt.. Ja vilka tips som helst är av intresse
Drar dit en månad i december å det lär nog inte ta lång tid innan jag måste börja vifta med spöet, och då känns det skönare om man har lite kött på benen.
//PudD
E det någon som har nå erfarenheter utav fisket i Orlandotrakten, eller någon av Floridas sjöar? Någon som vart ut med guide, hyrt båt eller dyligt.. Ja vilka tips som helst är av intresse
Drar dit en månad i december å det lär nog inte ta lång tid innan jag måste börja vifta med spöet, och då känns det skönare om man har lite kött på benen.
//PudD