Fisketidningar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketidningar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag var skeptisk till Fiskefeber i början, tyckte den var mest yta. Men nu tycker jag den är bra även om de flesta artiklarna är på tok för korta. Tycker dock att alla de tre stora svenska är ok läsning, alla med sina för- resp nackdelar.

Jag prenumererar även på Musky hunter magazine (bra, men tråååkig layout) och In-fisherman (faktiskt inge vidare, ialladfall ur svenskt perspektiv).
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
      Jag var skeptisk till Fiskefeber i början, tyckte den var mest yta. Men nu tycker jag den är bra även om de flesta artiklarna är på tok för korta. Tycker dock att alla de tre stora svenska är ok läsning, alla med sina för- resp nackdelar.

Jag prenumererar även på Musky hunter magazine (bra, men tråååkig layout) och In-fisherman (faktiskt inge vidare, ialladfall ur svenskt perspektiv).
      Hur fixar man prenumeration på Musky Hunter magazine ?? tack på förhand
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Du klickar här och följer anvisningarna
        Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Moahaha. Läs t.ex. Richard Walkers "Still-water angling" från 1953 så kommer du märka att den är både mer avancerad och modern än 99% av allt om mete som skrivs i svensk fiskepress! Om karp lockar så har inte speciellt mycket intressant hänt efter 1980/81 då George Sharman skrev "Carp and the carp angler" 1980, Rod Hutchinson Carp book 1981 och Maddocks "Carp fever" 1981... Ja, jag är gammal och bitter...

Ursprungligen postat av Moilanen Visa inlägg
          Böcker är inget jag riktigt fastnat för när man läser om fiske, jag vill ha färska grejer Jag får ta och kolla på några engelska tidningar, det borde väl finnas ett helt drös av detta i just England.

Tack!
          "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Jag är böjd att hålla med. Tyder det på att Fj är en gubbtidning?
            Nej, det tyder på att även KG? kan få till det...
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
              Moahaha. Läs t.ex. Richard Walkers "Still-water angling" från 1953 så kommer du märka att den är både mer avancerad och modern än 99% av allt om mete som skrivs i svensk fiskepress! Om karp lockar så har inte speciellt mycket intressant hänt efter 1980/81 då George Sharman skrev "Carp and the carp angler" 1980, Rod Hutchinson Carp book 1981 och Maddocks "Carp fever" 1981... Ja, jag är gammal och bitter...
              Okej då, fiskemetoderna och skickligheten på fiskaren har väl inte förändrats på åratal. Men jag tycker det ändå är trevligare att läsa regelbundet utkommande tidningar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 238 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art