Jag och polarn var i Tocken, Blekinge för att fiska lite gädda. Fick enbart 3 gäddor på hela helgen och vi fiskade enbart jerk-fiske. Det börja inte särkilt bra, polarn fick alger på bygeln på tafsen och råka öppna den så kastat efter var han en jerk mindre. Nybörjare på multi-rullar som vi är så blev det en hel den trassel. Men hans lina höll inte när han tog i för kung och fosterland, rullen trassla och linan bara brast ochdär var jerk-bait nummer 2 för honom borta. Efter 2 timmars sökande och 4-5 stenar påkörda så hitta vi den färgglada jerken och lyckades håva upp den från botten. Han lyckades aldrig hitta änden på linan i allt trassel så det var bara fram med kniven och börja veva i rullen. Jag hade extra lina som tur var. Och efter det fick jag min första fångst, en fin liten 2 kilos gädda på min aborr-färgade jerk. Måste säga att dom dära speciella tängerna för att "un-hooka" krokarna är gudasända. Sen ringde flickvännerna och var sura FAST att vi bestämt sagt att vi skulle ha fiskeweekend jag och polarn. Efter att vi varit lite sociala med dom så drog vi ut på ännu en liten tur fram mot kvällningen men det blev snabbt mörkt så vi drog hem och laddade för nästa dag.
Polarn vakna ganska tidigt men sömntuta som jag är så kom vi nog inte ut förens runt klockan 12.00. Efter 8-9 stenar vi kört på så stanna vi till för att jerka lite på ett ställa som såg riktigt fint ut. Sen såg jag något på bottnen och tänkte "va i helvete". Det var polarns jerk från gårdagen som hade lossnat när han råkade haspa upp tafsen. Sen efter 1 timme när solen stog på så lyckades vi se och fiska upp den genom att binda fast håven på en åran.
Efter vi fiskat av ända från Tocken till Norje Boke gav vi upp. Vi vet inte vad vi gjorde fel. Men det var en dålig utdelning på 3 gäddor mellen 1-2 kilo på hela helgen.
Någon som kanske har lite tips och trix när det gäller havsfiske? Eller hade vi bara jävulskt otur.
Någon som tillochmed brukar fiska på Tocken som kanske kan avslöja lite fina ställen?
MVH!
Polarn vakna ganska tidigt men sömntuta som jag är så kom vi nog inte ut förens runt klockan 12.00. Efter 8-9 stenar vi kört på så stanna vi till för att jerka lite på ett ställa som såg riktigt fint ut. Sen såg jag något på bottnen och tänkte "va i helvete". Det var polarns jerk från gårdagen som hade lossnat när han råkade haspa upp tafsen. Sen efter 1 timme när solen stog på så lyckades vi se och fiska upp den genom att binda fast håven på en åran.
Efter vi fiskat av ända från Tocken till Norje Boke gav vi upp. Vi vet inte vad vi gjorde fel. Men det var en dålig utdelning på 3 gäddor mellen 1-2 kilo på hela helgen.
Någon som kanske har lite tips och trix när det gäller havsfiske? Eller hade vi bara jävulskt otur.
Någon som tillochmed brukar fiska på Tocken som kanske kan avslöja lite fina ställen?
MVH!
Kommentera