Jerkbaits-Dyra - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaits-Dyra

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbaits-Dyra

Jag undrar bara varför e många jerkbaits så dyra egentligen? jag menar Bj e inte så dyr men The Pig köpte jag för 258 kr och innan jag har fått fisk på den så börjar klibbet på ytan sliska loss, känns som någon som inte vet hur man blandar epoxi och har bara drällt på lite.
    Mantan kostar väl över 400?
    Big Jerk ..

De flesta ligger på 150+ upp till ca 400 kr.. Fint att stå och dänga med något värt 400 kr I andra änden och sedan slänga iväg den eller sätta den på botten..

Jag försöker inte klaga på jerkbait i sig utan bara på priserna..
    själv har jag ofta märkt markant skillnat mellan Jerkbait och vanligt spinnfiske då jerkbait har utklassat spinnfiske till 100% man har ofta efterföljare och oräkneliga 1000-tals gäddor spm hoppar efter jerkbaitet när man lyfter.

Kan bero på att många är, handgjorda i trä, och det är ett par moment att göra dessa beten.=dyrt
    Andra är importerade från staterna med tull etc, sen är det många som skall tjäna på dessa beten tillverkare,generalagent,handlare.

Sen tycker jag att piggen är onödigt dyr då det är ett plastbete.
    Och har den börjat klibba så skulle jag reklamera den, har ett gäng piggar men ingen som har blivit som du beskriver, men som sagt kan ha blivit för lite härdare i lacken.
    Jerkbait är en dyr sjukdom...

www.BrunnbergLures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike-Buster Visa inlägg
      Jag undrar bara varför e många jerkbaits så dyra egentligen? jag menar Bj e inte så dyr men The Pig köpte jag för 258 kr och innan jag har fått fisk på den så börjar klibbet på ytan sliska loss, känns som någon som inte vet hur man blandar epoxi och har bara drällt på lite.
      Mantan kostar väl över 400?
      Big Jerk ..

De flesta ligger på 150+ upp till ca 400 kr.. Fint att stå och dänga med något värt 400 kr I andra änden och sedan slänga iväg den eller sätta den på botten..

Jag försöker inte klaga på jerkbait i sig utan bara på priserna..
      själv har jag ofta märkt markant skillnat mellan Jerkbait och vanligt spinnfiske då jerkbait har utklassat spinnfiske till 100% man har ofta efterföljare och oräkneliga 1000-tals gäddor spm hoppar efter jerkbaitet när man lyfter.
      Som steg ett kan man ju handla på ställen som inte har överpriser, det tjänar man rätt snabbt ihop xtrabeten på.

Annars, som med alla andra saker, finns DYRA saker, billiga saker. Köp ett handgjord och grymminglackad wobbler får du se hur billig den är. Eller handgjorda pluggar till trollingfisket, speciallackade skallar ja vad som helst.
      sigpic

Kommentera

Varför inte börja göra beten själv? Kopiera märkesbeten eller hitta på några egna modeller. Härinne finns beskrivningar för ett flertal beten.
        Märkesbeten går ofta att köpa billigt om du tänker ett steg längre, dvs att inte gynna din lokala hökare.
        Säljes härinne på forumet funkar bra, dessutom finns ju t ex Tradera där du ibland hittar riktigt fina märkesbeten till låga priser. Just nu ligger en P-Ron-Ah från Madd Dog Lures ute för 110:-... den som söker hittar....

Kommentera

På en bensinstation i USA kostade piggarna 70kr!
          // Jonas

Kommentera

skulle du kunna tänka dig att göra ett grymt jerkbait, med grym gång och kvalite. och säljer de under 300, så är du dum. tänk vilket arbete de lägger ner. tänk om. att fiska med jerkbait är dyrt, är det för dyrt för dig så sluta då ? eller börja göra dina egna.

Kommentera

humm, är pig gjord i plast???

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
                skulle du kunna tänka dig att göra ett grymt jerkbait, med grym gång och kvalite. och säljer de under 300, så är du dum.
                Snarare smart eftersom du då har hittat en effektiv produktionscykel. Är helt övertygad om att det skulle gå att sälja träbeten gjorda i Sverige med bra finish för 200kr/st.

Tiden får väl utvisa om det fungerara
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
                  humm, är pig gjord i plast???
                  Jepp, piggen är gjord i plast. Har borrat/viktat en del piggar för att ge dem lite extra sjunk, innan jag började köra med "stay deep" piggar.
                  www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Stubben Visa inlägg
                    Märkesbeten går ofta att köpa billigt om du tänker ett steg längre, dvs att inte gynna din lokala hökare.
                    Fast i det långa loppet så gynnar inte det där någon.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 019 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art