Varför sutare??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför sutare???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skitbra argument, Man fiskar på natten, oj. Den är ond???
    Jag är avslappnad.

Har inte varit medlem så länge, men nu vet jag vad som gäller inne på forumet.
    Storleken har betydelse...

Kommentera

Att den är ond är ett av de där argumenten som du kan solla bort som oseriösa.

Din fråga var "varför man ska testa". Här är några av de svar som står i den här tråden:

*Stämmningsfullt
      *Härliga miljöer
      *spännande
      *Bra fighters
      *vacker fisk

De var de seriösa argumenten du fick för att prova. Din fråga var inte hur eller var man skulle fiska. Du fick svar på din fråga.

Skönt att se hur otroligt tacksam du är mot alla som delar med sig av sina upplevelser...

Sen råkade något så hemskt som humor smyga sig in på den här tråden. Verkligen tragiskt...

Kommentera

Säger så här, vill man enbart ha "seriösa" svar, får det bli att placera tråden under "Fisketekniker & utrustning", i detta fall kanske helst under kategorin "Mete".

Och i detta fall har det väl ändå varit uppenbart vad som har varit seriöst och vad som har varit mindre seriöst.

Utan humor vore forumet inte alls lika intressant.

Mitt enda intresse för att testa Sutaren vore för att kolla om den är så stark som många påstår, många gånger har jag hört liknande om olika arter, sällan påståendena infriats när jag provat.

Men, men vi får se.
        sigpic

Kommentera

Som sagt var, jag har inte varit medlem så länge här, men det är lugnt.

SMaster: Jag ville ha lite svar som jerka! gav. Inte det som du skriver i ditt sista inlägg, stämmer in rätt bra på mycket fiske.

Jag är tacksam mot dem som delar med sig av sina upplevelser.

Nu är det nog du som får slappna av lite, är det jobbigt när det finns seriöst folk här inne? Jag säger som du, verkligen tragiskt...

Ryck upp dig nu, gå och tvätta fötterna eller nåt...
          Storleken har betydelse...

Kommentera

Vad jag menar är att efter de första 3 svaren, så fanns det inte mycket mer att säga. Vad jag reagerade på är att du blev sur när "din" tråd utvecklades till en rolig diskusion om fiskars egenskaper. Det hade varit mer konstruktivt, om du istället för att lacka ur, hade omformulerat frågan så att folk fick en chans att svara på det du inte tycker att du fått svar på.

Fiske är subjektivt, inte objektivt. Om sutarfiske fungerar för dig kan du bara ta reda på genom att prova. "The beauty is in the eye of the beholder" så att säga...

Föresten, visste du inte att det betyder otur att tvätta fötterna. Jag provade det en gång, direkt efter det hade jag ett bompass! Så det gör jag aldrig om!

Kommentera

har inte fiskat sutare (än) men jag börjar bli grymt sugen på det, speciellt nu när jag fått upp ögonen för bottenmete..

Ett tips är att kolla på B&co´s sutarfiskarfilm som ligger på forumet...en bra film..

Smaster: Vet nog hur du gör för att få fisk..doppa fötterna i vattnet och alla fiskar inom 20m2 flyter upp.. hmm, är inte det fusk
              "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."

Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
              Länka till min är helt ok.

Kommentera

Saizen:

Hej igen!

Jag håller med om att humorn hållit en låg nivå men jag känner Wille75, och vi har alltid skämtat om att sutaren är ond. Oftast pga div. norsk black metal i bilen på väg till sjön. Denna insikt har vi haft i över 10 år, så jag blev lite förnärmad när någon påstod att t.o.m. Gös var ondare!

Jag ber om ursäkt om jag gått dig på nerverna, förlåt.

Här är två bra argument för att testa att meta sutare:

1) Lite inte på vad andra säger!

2) Tänk dig att du metar i en sjö som håller stor fisk av andra arter och du väljer att inte använda ett så selektivt bete (majs tex). Du har ganska lätt utrustning för de flesta krokade fiskarna är inte sutare. Plötsligt ser du en bubbelsträng närma sig i riktning mot flötet. Sutare? Du tittar noga på området kring flötet. Ska det komma fler bubblor? Plötsligt darrar flötet till, men inget lyftnapp. Ytterligare några bubblor når ytan och pulsen går i topp. Plötsligt darrar flötet till och försvinner, du gör mothugg men får spötoppen nerdragen ända till vattenytan. Sutare!!!
                Bromsen skriker medan fisken öser in i näckrosor och vass. Du känner att den är stor, men har inte ens sett fisken än och du måste få ut den ur vegetationen!

Fortsättningen tycker jag att du ska ta reda på själv, en dimmig sommarmorgon vid en enslig sjö.

Skitfiske på dig!
                Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Bara en till, snälla:

Jag äter varken kött eller fisk men jag är ändå ondare än er allihop tillsammans! Så det så!

Kommentera

heh. Håller med grindpalm. Hoppas du också håller med om att ett rådjur är ondare än en varg. En zebra är ondare än en hyena osv...

Kommentera

SMaster: Visst är det skönt att komma till insikt!

Men nu var vi igång med dravlet igen, oops.......

Om jag nånsin träffar Saizen skall denne få en stor kram!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen