Sutare i deje/forshaga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutare i deje/forshaga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av nattfiskarn Visa inlägg
    ja tack för tippsen, men vad finns det för arter i forstjärn, den brevid igeltjärn, o hur bra är det i rudtjärn? nån som tesstat den där lilla ån mellan deje forshaga, ser ut som ett riktigt sutare/rud hak!

Rudtjärn är grym. Om du vill ha mkt fisk. Rudtjärn var min favoritsjö när jag lästa gymnasiet i forshaga.

Ån som du nämner antar jag är Kvarntorpsån. Många som fiskar där med. Finns ID osv där. (den mynnar i älven)
    Men även älven är ju grym att meta i.

Kommentera

ja tack för tippsen, men vad finns det för arter i forstjärn, den brevid igeltjärn, o hur bra är det i rudtjärn? nån som tesstat den där lilla ån mellan deje forshaga, ser ut som ett riktigt sutare/rud hak!
      Det ska finnas ruda i forstjärn men inte sutare, däremot så har du ju sutare upp till 2 kg i igeltjärn, ån du menar är som sagt Kvarntorpsån och rinner mellan en sjö som heter smårissjön och älven, brax, sarv och id.... Börjat på akademin iår eller?
      Senast ändrad av EsoxLucius; 2007-08-21, 22:34.

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxLucius Visa inlägg
        Det ska finnas ruda i forstjärn men inte sutare, däremot så har du ju sutare upp till 2 kg i igeltjärn, ån du menar är som sagt Kvarntorpsån och rinner mellan en sjö som heter smårissjön och älven, brax, sarv och id.... Börjat på akademin iår eller?
        japp, jag har börgat iår! tack för alla tippsen? men hur pass mycket sutare är det i älven? o SG? vilka met arter syfftade du på var bra i älven?
        Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

japp, jag har börgat iår! tack för alla tippsen? men hur pass mycket sutare är det i älven? o SG? vilka met arter syfftade du på var bra i älven?

LÄS PÅ!!!
          hör med lärarna osv! kvarntorp åker man till om man vill fiska småfisk, endel id upp till 1kg, en och en annan lite större sarv finns där.
          KLARÄLVEN:ID,LAKE,GÄDDA,ÖRIN,LAX fiskar man där....
          Skit i sutarfisket i älven
          Skit i sutarfisket i deje
          Ta en buss till karstad så kan du fiska i sundstatjärn,kropptjärr,rudtjärn där finns det gott om småsutare.
          Hör med lärarna om dom platserna
          Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!

Kommentera

Maribergsviken är ett ställe ochså, där jag själv har fått ett par sutare runt 1,5- 2 kg, och det var på metspö med mask. Och då har jag inte mäskat någonting eftersom det har varit nån traditionell metetävling som jag varit med på. Och jag vet att det var en gubbe där som fick en sutare på 3,3 kg på metspö. och flera har tagit sutare runt 2 kg.
            Senast ändrad av Nilsson; 2007-08-22, 14:11.

Kommentera

Sutare i karlstad.
              Finns ju en del vatten som ovanämda har skrivit här kommer några till:

Lambergstjärn (Lambergskanalen) Ilandatjärn (skåre) även Sandbäckstjärn (Put and take fiskekort) och i Sandbäckstjärn finns det även mycket ruda.

Kommentera

tack så mycket!!! Jiggen: jag vet vad det finns för arter o vilka som var kändast men jag ville bara höra exagt vilken metart sg syfftade på! jag har läst på muycket!
                Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                14 958 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art