Vem fan är Ron Thompson? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem fan är Ron Thompson?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vem fan är Ron Thompson?

Faktiskt, en ärligt ställd fråga.

Vem är karln, finns han? Varför finns det ingen hemsida? Är gubbfan för feg för att motta alla stämningsansökningar om plankade grejer han prånglat ut genom åren?

Stavar jag fel, eller vad är problemet?

Hjälp!
    Är det blåål eller vralåk?

Tror knappast det är en person som står för och säljer alla RT grejer Verkar hyffsat stort det hela.. om han finns eller ej vet jag icke! Ta Rapala som exempel..

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ron Thomson är danska Svendsen sports eget märke, karln finns inte. De valde väl ett Amerikanskt namn för att det lät proffsigare än "Knud Larsen"...

Kommentera

Plankade grejer. Det vet jag inte om jag vill hålla med om. Det finns ju inte något patent på begreppet fiskespö direkt. Och om ett par stövlar är gjorda i samma material som alla andra stövlar vet jag inte riktigt om det är plagiering heller.
        Dessutom är det väl frågan om ett importföretag av samma typ som Fladen, BromanOdell, wiggler osv.

Nej inte är det kopior inte. Det köper jag inte.
        Liknade produkter men inte identiska.
        www.brofiske.net

Kommentera

Om jag inte är helt fel ute så fälldes de i rätten för ett år sedan eller ett par år sedan för att de just hade kopierat. Och då var det en kopia av Zalt wobblern som gick under ett eget namn men var närmast identiskt och åkte dit på varumärkesintrång . . . .

Kommentera

Köpte en Ron Thompson-väska till mig själv i födelsedagspresent i Måndags. Hur nöjd som helst. 595:- på sundbybergs sportfiske. Sådan variant med lösa lådor i (5-6 st) samt 2 mindre askar i ytterfacken på sidorna. Regäl och bra kvalitet till vettigt pris.

Visst, spricker den i sömmarna om ett halvår så får jag väl äta upp det här, men än sålänge är jag nöjd...

Varför köpa ett par Rapala brallor för 1500 kr när det finns lika bra kvalitet för 500 kr? Man ska ju ändå skita ner dom. Inte så att man ska ut på stureplan och visa upp Rapala-loggan direkt! HÖHÖHÖ!
            Min blogg

Kommentera

Köpte en liten smidig RT väska på sportfiskemässan för 3 år sen och den har hållit i sömmar och dragkedjor, men sen finns det ju mindre lyckade saker från RT

Kommentera

Ligger inte RT bakom märket Okuma oxå?
                Lr har jag fel?

Kommentera

[QUOTE=mascot;289573]Köpte en Ron Thompson-väska till mig själv i födelsedagspresent i Måndags. Hur nöjd som helst. 595:- på sundbybergs sportfiske. Sådan variant med lösa lådor i (5-6 st) samt 2 mindre askar i ytterfacken på sidorna. Regäl och bra kvalitet till vettigt pris.

Jag har beställt en likadan på internet, väntar på den, men fint att du är nöjd, man vet ju aldrig riktigt när man beställer utan att ha sett varan på riktigt..
                  If I should fall from grace with god...

Nordeuropas mest frustrerade metare!

Kommentera

Vill väl kanske tillägga att tråden var skämtsamt menad. Nästan lite synd att grundfrågan fick sitt svar redan i andra inlägget, men nu vet jag iaf.

Vad gäller plankningarna så var det också menat i humoristisk ton, alla sportfiskeföretag plankar ju varandra och det är ju inget nytt. Själv äger jag en och annan Humphy jerk som ju är en klockren Sliderkopia. Jag har också en fiskeväska därifrån som jag tycker är snygg och funktionell och framförallt väldigt bekväm.

Fladen är väl värre vad gäller kopierandet, de har ju både swim wizz och pig-kopior i sortimentet utan att skämmas för det.
                    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 072 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art