Beställa från USA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa från USA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Beställa från USA

    Jag tänkte handla lite saker (om nu det lönar sig) från USA eller England kan någon vara snäll och skicka en bra adress.

    Det jag är ute efter är olika saker som elmotor paravaner spöhållare beten mm mm.

    Tack på förhand
    www.monarch-dok.se

  • #2
    Vad ska du ha för beten ?
    Bra utbud för pikes : http://www.muskyshop.com och http://www.thornebros.com/
    Senast ändrad av Cisco Kid; 2007-08-14, 14:32. Anledning: Felstavat
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

    Kommentera


    • #3
      Prova Basspro.com. jag beställde djupriggar därifrån. Fick två till priset av en i sverige. Blev dock lite besviken när momsen och tullen damp ner i brevlådan igår. Trodde jag skulle slippa, men skit samma, det blev ju inet mycket dyrare.
      De har även en online-chat där du får raka svar gällande frakt och allt annat du kan tänkas behöva veta. rekommenderas!
      go fish

      Kommentera


      • #4

        snabb service och ännu snabbare hantering av ordern..
        Jag beställde deras största väska å 12 stycken Plano 3730 lådor en Onsdag av dem, och på Måndagen veckan därefter så kom DHL (eller om det var UPS..?) å knackade på dörrn och ville lämna av paketet.. gryymt imponerad...

        //Fredrik.

        Kommentera


        • #5
          För småsaker som beten mm. tycker jag ebay fungerar bra. Vad jag har sett så verkar det generellt vara lite billigare där än i de vanliga affärerna. Speciellt frakten.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av hj Visa inlägg
            För småsaker som beten mm. tycker jag ebay fungerar bra. Vad jag har sett så verkar det generellt vara lite billigare där än i de vanliga affärerna. Speciellt frakten.
            Ebay klockrent Cabelas har jag inte handlat med på mycket länge alldeles för dåliga fraktvillkor blir dyrt.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

            Kommentera


            • #7

              Maila Jay så får du bra hjälp. Han skickade bla. en Minn-Kota Terrova med UPS. Leveranstiden var ca en vecka och priset hälften av det återförsäljarna här hemma tar.
              De har massor med marinelektronik.
              - Alltid vassa krokar!!!

              Kommentera


              • #8
                Cabelas och Basspro har som tidigare nämnts ganska sunkiga framvillkor till Europa, vill man ha lite snabbare frakt så ligger det väl på 40% av ordervärdet eller något liknande.
                Och sen så MÅSTE man räkna med ca. 30% extra(moms + tull) när man beställer, skulle man slippa det så får man ta det som ett plus. Själv har jag nog inte fått betala detta mer än hälften av gångerna jag beställt utanför EU.
                Om man lägger på order + 40% frakt och sedan 30% extra på den totala summan så är det inte säkert att man tjänar så mycket sen, man får hålla lite koll.

                Jag beställer själv helst via eBay då priserna ligger under nätbutikerna i USA samt frakten oftast blir billigare, men just frakten verkar kunna variera hur mycket som helst.

                Min sista beställning som inte levererats ännu var:

                Daiwa Saltist STT30 Havsfiskerulle - $145
                1375 meter PowerPro 50 lbs - $83
                1000 meter Spiderwire Stealth 30 lbs - $70

                Frakten gick på totalt $55 eller något liknande vilket var ganska högt.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

                Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

                Läs min fiskeblogg:

                http://blogg.fjallfoto.se

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                  Och sen så MÅSTE man räkna med ca. 30% extra(moms + tull) när man beställer, skulle man slippa det så får man ta det som ett plus. Själv har jag nog inte fått betala detta mer än hälften av gångerna jag beställt utanför EU.
                  Om man lägger på order + 40% frakt och sedan 30% extra på den totala summan så är det inte säkert att man tjänar så mycket sen, man får hålla lite koll.
                  ... det var ett tag sedan jag beställde från Cabelas och Basspro men man brukade få en jävligt irriterande "hanteringsavgift" (ca 400kr) till tullen för att de transporterat och lagrade dina varor tills tull+moms var betalat. Hände då och då. Vet inte om det beror på att varorna var inte var deklarerade på rätt sätt från USA eller om det rörde sig om stickprov.

                  Annars har jag samma erfarenhet som en del andra, tullen/moms åkte man på ca varannan gång. Nu har jag hört att EU kommer att ställa hårdare krav på tullen.
                  Mete framför allt!
                  www.Metetorget.com

                  Kommentera


                  • #10
                    Måste man brtala moms även om man köper via en privatperson?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 925 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 188 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    959 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X