åldersgräns vore bättre. tror knappast nån av den äldregenerationen här uppe i norr kmr bry sig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
båtkörkort
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Fetis Visa inläggåldersgräns vore bättre. tror knappast nån av den äldregenerationen här uppe i norr kmr bry sig.
Kommentera
-
Hur gick det sist dom skulle ha båtregister på båtar över 4 meter eller vad det var? Tror det var i mitten av 80-talet.
Dom lade väl ned hela skiten för att tilräckligt många bara sket i det helt enkelt. Civil olydnad. Om sådana här regler ska funka måste ju dom övervakas. I hela vättern finns en(1) polisbåt. Jag tror den är förtöjd i Askersund för det mesta. Framförallt i semestertider, snutarna skall ju ha semester då med!
Kommentera
-
Har ingen egen båt men kompisen har en båt jag brukar fiska från, en vanlig styrpulpetbåt på 4,40 meter och med 30 hästars motor. Han har haft båt i drygt 20 år, och borde väl kunna anses vara rätt erfaren vid det här laget, plus att det inte är någon "värstingbåt" utan en helt vanlig båt som lämpar sig för fiske.
Låter inte rimligt att han ska behöva ta ett dyrt körkort (för de skulle väl kosta flera tusen), bara för att det finns några snorungar och andra "cool guy wannabes" som buskör med stora vrålåk till båtar? Borde finnas bättre sätt att hålla efter buset?Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Dom enda som kommer att va tvugna ta kortet är vi som fiskar i s-holm,gbg skärgård, Vem ska kolla i tex vännern,vättern,storsjön+alla andra sjöar? Finns inte resurser för att övervaka dessa sjöar.Rätt el fel vem vet? Tror inte det löser dom problem som finns.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lind5kog Visa inläggSjälv tycker jag att båtkörkort är den jolligaste iden. Vi måste väll få ha lite frihet ? ... Vad kommer här näst ... cykelkörkort ? .. trängsel avgift på gå-gator ?
Men min tro är ju att ett båtregister med lite skatteintäkter är det som lockar till båtkörkort.Ola
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lind5kog Visa inläggSjälv tycker jag att båtkörkort är den jolligaste iden. Vi måste väll få ha lite frihet ? ... Vad kommer här näst ... cykelkörkort ? .. trängsel avgift på gå-gator ?
Eftersom det uppenbart finns problem på sjön är det bara bra att problemen bemöts...sen finns det alltid andra områden där det också finns problem men det är ingen anledning till att inte ta itu med kunskapsbristen som finns på vissa håll bland båtfolket.
Varför se detta som ett hot? Alla tjänar på att kunskapen blir bättre bland de som rattar flytetyg...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Thomas Pettersson Visa inläggÄr det nåt som är "jolligt" är det argumentet (???) att förslaget skulle begränsa friheten till sjöss...däremot tycker jag alltid det är intressant att se alla olika åsikter och förslag på olika farter och storlekar på båtar.
Eftersom det uppenbart finns problem på sjön är det bara bra att problemen bemöts...sen finns det alltid andra områden där det också finns problem men det är ingen anledning till att inte ta itu med kunskapsbristen som finns på vissa håll bland båtfolket.
Varför se detta som ett hot? Alla tjänar på att kunskapen blir bättre bland de som rattar flytetyg...
Jag tror dock att det kan bli en tandlös lag som jag sagt tidigare.
Jag kan inte så mycket om det nuvarande regelverket. Finns det tex krav på lanternor eller är det valfritt?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|