Jag har båten i Brunsviken (sthlm) och tänkte prova efter Gös där någon gång. Är det någon som har testat eller hört någon som fiskat Gös där? När jag åker ut eller hem så brukar man se en hel del folk som står där och fiskar men jag har aldrig sett någon som har fått något. Gädda har jag fått en del där runt 5-7 kg klassen som störst.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gös i Brunsviken?
Collapse
X
-
Finns gös... Dem brukar bottenmeta den i kanalen vid ålkistan mellan värtan och brunnsviken. .....
Annars är ju gäddan dominerande i brunnsviken. Själv kör jag från land och får upp gäddor mellan 3-4 Kg
Kommentera
-
Jo de brukar stå en del folk där men jag har aldrig sett någon som har fått något där. Jag vet att dom brukar stå där och fiska Öring på hösten och våren oxå. De e inte så djupt där, som mest är det 2 1/2m mitt i kanalen. Jag har kört lite efter Gädda där vid Ålkistan men aldrig fått något där. Vart ska man annars söka Gösen? hela Brunsviken är i stort sett helt slät och inga direkta djupkanter.
Kommentera
-
Bryggan vid ålkistan, där alla strömmingsfanatiker står o drar upp allt, är mkt het under kvälls/nattfiske.Ursprungligen postat av Douglas Visa inläggJo de brukar stå en del folk där men jag har aldrig sett någon som har fått något där. Jag vet att dom brukar stå där och fiska Öring på hösten och våren oxå. De e inte så djupt där, som mest är det 2 1/2m mitt i kanalen. Jag har kört lite efter Gädda där vid Ålkistan men aldrig fått något där. Vart ska man annars söka Gösen? hela Brunsviken är i stort sett helt slät och inga direkta djupkanter.
Pratar då om mete med dead/livebait.
Fått mkt gös/gädda och Abbs
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Douglas Visa inläggJo de brukar stå en del folk där men jag har aldrig sett någon som har fått något där. Jag vet att dom brukar stå där och fiska Öring på hösten och våren oxå. De e inte så djupt där, som mest är det 2 1/2m mitt i kanalen. Jag har kört lite efter Gädda där vid Ålkistan men aldrig fått något där. Vart ska man annars söka Gösen? hela Brunsviken är i stort sett helt slät och inga direkta djupkanter.
Du har ju ett djup på 14m ca vid "Tivoli bryggan". Men tror det hetaste stället är runt ålkistan samt sundet med vass på varje sida efter kanalen i brunnsviken.
Ja som någon sa tidgare. Bara och testa olika sätt. mete,jigg vobbler osv på olika tider på dygnet.
Lägger man ner lite tid brukar man få resultat.
Skitfiske
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar