Problemet är väl inte allemensrätten, om alla höll sig till den skulle det ju inte vara sådana problem. Turismen drar ju in mycket pengar också, sen så kan jag ju hålla med om att man inte ska behöva ta skit som i exemplet ovan, då kan det behövas statuera ett exempel. Tror nog dom tyskarna var otervligare/mer korkade ängenomsnittet. Det finns ju positiva aspekter också, jag jämför till exempel med norge, är mycket i norge och fiskar, och där är det mycket mer "ditt och mitt", privatägda vatten, bommar, etc.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allemansrätten
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Abelsson Visa inläggVarför skall vi "bjuda" på allemansrätten? Vad händer om du råka pakera bilen lite fel i Tyskland??
Nej, allemansrätten skall endast gälla Svenska medborgare.. Givetvis så skall det finnas möjlighet för turister att köpa en tidsbegränsad rätt att få njuta av den svenska "allemansrätten"
//Abel
Jag minns när jag, farsan och en vän cyklade gotland runt och tältade. FAN vad många äckliga tyska permanent parkerade husbilar det stod på fina ställen... Vidrigt är ordet! på en av de var t.om. hjulen borttagna så det var som ett jävla hus som de ska ha där för all framtid. Fy fan! (just den husvagnen hade vi lite extra roligt med, det var vackert)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne67 Visa inläggFör att citera mig själv från en annan tråd:
Fast det är klart... Vi svenskar är ju så förb..... mycket bättre. Det har ju aldrig hänt att en svensk har svinat till sig ute på de olika semesterorterna ute i Europa.
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CX Visa inläggHavde tænkt mig at holde en uges ferie i Sverige til næste år, men tvivler på at jeg ønsker at møde den svenske gæstfrihed.
Molotovcocktails og hærværk på bilen, er ikke min defination på en god ferie.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av benji Visa inläggHehe jo men en spya på gatan i sunny beach kan man torka bort, lite knepigare med husvagnar
/D
Kommentera
-
Länstyrelsen kunde ju utbilda och bemyndiga "Park rangers" som folk kunde ringa till och tipsa om svinerier.Men dessa skulle ju bara kunna göra nåt på statens mark. På privat mark blir det svårare.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Jag har jobbat i österrike två säsonger och jag kan ju säga att man inte blir behandlad på samma sätt som vi behandlar utlännigar. Fruktansvärda rasister är dom mot allt som inte är från österrike. Oavsett om man har mörk eller ljus hy. Bortsett från typ siggisar så är österrikare de absolut värsta folkslaget i hela världen. I fortsättningen när jag har träffat tyskar/österrikare så har jag till och med ignorerat på tilltal. Om dom har försökt få kontakt i alla fall så har jag berättat historier som denna och mitt bemötande i österrike och gått min väg sedan. Hoppas dom förstår vad deras landsmän gör.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Buddy_Lackey Visa inläggProblemet är väl inte allemensrätten, om alla höll sig till den skulle det ju inte vara sådana problem. Turismen drar ju in mycket pengar också,
Knappast på den sortens turister ...
När dom kommer hit är skåpen fulla med sprit, och frysarna fulla med mat.. När dom väl åker är innehållet i frysen utbytt mot fisk... Med lite tur har dom kanske handlat lite färskvaror i den närmsat Ica butiken, och ev fyllt på dieseltanken på husbilen en gång..
Denn typen av turister löser inga dyra fiskekort eller åker på några andra evenemang.. Deras semester går ut på att utnyttja och våldta våran "allemansrätt" För att sen skratta och skämta om dom dumma svenskarna..
//Abelsson !
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 107 visningar
1 gilla
|