fiskeresa till åland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskeresa till åland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiskeresa till åland?

funderar på att ta en tur till åland nästa år på en liten fiskeresa. ska för det mesta fiska Abborre,

ska hyra stuga och båt, en Guide med den första dagen så man får koll på läget runtomkring,

kollade på http://www.eckerolinjen.se men det finns ju hur många områden som helst. så vart ska man någonstans på åland för bra abborrefiske, boende är väl lite skitsamma då man i princip bara sover och äter lite där.
    alla tips mottages

Kontakta

Ursprungligen postat av bakos Visa inlägg
    funderar på att ta en tur till åland nästa år på en liten fiskeresa. ska för det mesta fiska Abborre,

ska hyra stuga och båt, en Guide med den första dagen så man får koll på läget runtomkring,

kollade på http://www.eckerolinjen.se men det finns ju hur många områden som helst. så vart ska man någonstans på åland för bra abborrefiske, boende är väl lite skitsamma då man i princip bara sover och äter lite där.
    alla tips mottages
    Mats eller Patrik på http://www.mapafishingteam.com/

De kan säkert hjälpa dig mera

Kommentera

tackar, ska kollas

Kommentera

Ska du fiska på Åland rekomenderar jag mapafishingtean som rekomenderats tidigare i tråden. Fiskade med Patrik en dag då jag var till Åland, riktigt trevlig och bra med fisk!

Kommentera

bakos: det beror på vilken tid på året du tänkte komma till Åland? I maj är det väldigt bra abborrfiske i många av vikarna runt om Åland. Påhösten är det nu i Augusti som du hittar det bästa fisket. September också... Men man ska passa sig lite med områden och abborre. Många ställen kan det vara ganska dött vissa tider. Samma gäller gäddan... Mitt tips är att söka dig till norra/östra sidan då är du bäst garderad. Östra sidan är bland Ålands bästa abborrvatten... Men snacka med Patrik på Mapa, bra idé.
          Skitfiske!
          Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!

Kommentera

vill också

Kommentera

Jag och en kompis ska til åland och fiska gädda 1:a veckan i november. Eftersom inte jag har kontakten med dom så vet jag inte vilka det är men dom utlovade störst chans att få de lite större då.
              sigpic

Kommentera

Hej
                Nu har vi vart på Åland med ett fantastiskt aborrfiske. Tyvärr hade inte gäddorna lekt så där kammade vi noll. Bra boende och fiskevatten på Hjortöstugor, rekomenderas. Bara ett men stort minus med Åland, alla j-la fiskegränser. Stenhårt reglerade fiskevatten av ägarna och det finns exempel där sportfiskare blivit jagade och hotade för tjuvfiske. Vi höll oss på rätt vatten och fiskade bra på aborren som sagt. Jag kan inte förstå hur de kan tillämpa såna fiskegränser på Åland. Idioti rent ut sagt. Ni som ska dit, kolla upp noga hur stora vatten ni får fiska på, vi blev lite lurade med att stuguthyraren inte talade om hela sanningen. 2 andra viktiga regler att hålla koll på, 1,0 i promille var max annars ryker körkortet, flytväst är det lag på. Om det räcker att den ska finnas i båten under turen eller sitta på var oklart. Vi blev stoppade av finska sjöpolisen för koll och klarade oss. Nä, innan de fixar detta med fiskegränserna på Åland kommer jag ej att åka tillbaka.

Kommentera

?

Vilket körkort menar du att sku ryka?Dom gånger jag har åkit för roderfylleri har ja endast fått böter...Flytväst räcker de med att du har i båten..
                  Problemet med fiskevattnet som ni varit på då ja antar att ni gått ut från hjortö stugor och längre söderut är ju att det privat ägda vatten.Dock efter bron och ut mot lumparn är ju landskaps vatten (stor del iaf) o där får väl spöfiskare hålla till om man har fiskekort..Hela det där området är ju fullt med yrkesfiskare under vår och höst och många av dom privat ägda vattnena är ju arrenderade av yrkesfiskare..

Kommentera

Ursprungligen postat av TommyEkman Visa inlägg
                    Hej
                    . Bara ett men stort minus med Åland, alla j-la fiskegränser. Stenhårt reglerade fiskevatten av ägarna och det finns exempel där sportfiskare blivit jagade och hotade för tjuvfiske. Vi höll oss på rätt vatten och fiskade bra på aborren som sagt. Jag kan inte förstå hur de kan tillämpa såna fiskegränser på Åland. Idioti rent ut sagt. Ni som ska dit, kolla upp noga hur stora vatten ni får fiska på, vi blev lite lurade med att stuguthyraren inte talade om hela sanningen.
                    Vi är ett gäng som ska till åland efter sommarn å dra några snipor, vart kollar man upp vilka områden man kan fiska i?, jag har googlat lite, men hittar inge vettigt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 296 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art