Tazmanien - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tazmanien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tazmanien

Tjena!

Planerar att åka till Tazmanien och fiska. Har sett en del bilder därifrån och verkar vara jävligt vackert och bra fiske!

Någon som har varit där?? Åsikter? Är det bara flugfiske som gäller? eller kan man ta med jerkbaitprylarna och köra gädda också???

Skitfiske!

Anledningen till just att jag vill till Tazmanien är att jag har en bekant där!
    http://www.silverbums.com

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
    Tjena!

Planerar att åka till Tazmanien och fiska. Har sett en del bilder därifrån och verkar vara jävligt vackert och bra fiske!

Någon som har varit där?? Åsikter? Är det bara flugfiske som gäller? eller kan man ta med jerkbaitprylarna och köra gädda också???

Skitfiske!

Anledningen till just att jag vill till Tazmanien är att jag har en bekant där!

Gädda finns det knappast på Tasmanien men flugfiske efter öring fungerar säkert. Vad det finns för andra sötvattensarter har jag ingen koll på, sen har du ju havet att fiska i också....Googla på "fishing tasmania" så hittar du lite info,
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Runt Tasmanien finns det bra kust- och havsfiske, dock varning för den som har anlag för sjösjuka, det blåser rejält ifrån Antarktis ibland och det kan guppa rejält. Tasmanian Devil är ett drag utvecklat på ön så visst kan man spinnfiska öring och regnbåge där också...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
      14 svar
      3 138 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg uditsen
      av uditsen