Har länge undrat över vad C&R står för ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är C&R ?
Collapse
X
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggKan bara säga att nu när du har förstått vad C&R betyder öppnas en helt ny värld här på FS. Ibland blossar det upp och det står om detta tillväga gångs sätt i nästan varje tråd.Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Min syn på C&R är nog ganska normal. Uppväxt i en släkt där fiske har varit en del för att överleva, med nätfiske, ryssjor och div hedningsmetoder
Numera fiskar jag fridfullt med farsan och vi släpper i allt vi inte skall äta och som inte är för skadat. Brukar se olika på det från vatten till vatten. Även fast jag gärna hade velat käka tex abborre tar jag inte upp dem jag får alla gånger, beror på vilket vatten jag fiskar i.
Har dock börjat automatisk tänka mer på fiskhanteringen när den är uppe ur vattnet. Inte hänga rakt horrisontellt utan stöd, inte ligga på dåliga underlag etc. Vet inte varför.. Haha.
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggMin syn på C&R är nog ganska normal. Uppväxt i en släkt där fiske har varit en del för att överleva, med nätfiske, ryssjor och div hedningsmetoder
Numera fiskar jag fridfullt med farsan och vi släpper i allt vi inte skall äta och som inte är för skadat. Brukar se olika på det från vatten till vatten. Även fast jag gärna hade velat käka tex abborre tar jag inte upp dem jag får alla gånger, beror på vilket vatten jag fiskar i.
Har dock börjat automatisk tänka mer på fiskhanteringen när den är uppe ur vattnet. Inte hänga rakt horrisontellt utan stöd, inte ligga på dåliga underlag etc. Vet inte varför.. Haha.
Det är ett djur precis som du och jag. Man måste värna om de kära.
De är ju helt fantastiska dessa fina fiskar, nästan lite söta så man skall helt klart behandla dem med respekt och vara juste mot dem.
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Jupp! Annat när farmor fick följa med på gäddfiske på våren vid lekbäcken. Gubben spärrade utgången med ett nät tyst och försiktigt som tusan. Sen föra ett jävla liv så att alla gäddor, kunde vara riktigt många, sticker ut och går i nätet. Slakt på hög nivå, men det var mat för dem Haha det hade nog fått många här att gå i bitar
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 061 visningar
1 gilla
|