Fungerar ej att trolla!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerar ej att trolla!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fungerar ej att trolla!?

Hej har en 45hk Mercury på min Ryds Tumlare. Problemet är att det inte går att köra på tomgång för då dör den. Därför kommer jag inte ner i dom hastigheterna jag vill trolla i dvs 1 - 1.5 knop.

Har en 6hk yamaha som jag har tänkt att sätta dit brevid som trollingmotor. Frågan är om någon vet ett smart sätt att montera detta på? Ungefär något liknande detta --> http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=130405 .

Tacksam för svar //Robin

Ursprungligen postat av ploN Visa inlägg
    Hej har en 45hk Mercury på min Ryds Tumlare. Problemet är att det inte går att köra på tomgång för då dör den. Därför kommer jag inte ner i dom hastigheterna jag vill trolla i dvs 1 - 1.5 knop.

Har en 6hk yamaha som jag har tänkt att sätta dit brevid som trollingmotor. Frågan är om någon vet ett smart sätt att montera detta på? Ungefär något liknande detta --> http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=130405 .

Tacksam för svar //Robin
    Den anordningen är värdelös köp istället den här ifrån Watski artikelnr 71925 för 1250:-

Men till tumlaren så måste du sätta dit en marinplywood som distans annars tar motorn i relings listen den gjorde det på min johnsson
    Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Provat att bromsa med drivankare i fören?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

ja det har jag provat men det fungerar inte.. 1250 låter dyrt, finnst det något bra men billigare ?

//Robin

Kommentera

ja det har jag provat men det fungerar inte.. 1250 låter dyrt, finnst det något bra men billigare ?

//Robin
          Det kostar att ligga på topp

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

//Robin
            Nej jag testade den billiga varianten på en båt och den höll inte ens en säsong innan den hade kärvat ihop så att det inte gick att justera den annat än med hjälp av slägga, så ska Du ha en sån lösning så köp den för 1250 kr så får Du kvalitet.

Som Team Char sa det kostar att hålla på med denna sport

Kommentera

har en till salu för 400:-, den är från Hjertmans. Tycker att den funkat bra, tror att nypriset på den är 900:-. Lite trög i justreingen, men det styr du med hur hårt du drar bultarna. Kan vara läge att köra med låsmuttrar så de inte skakar loss.
              Är du intresserad så mejla namn och adress så skickar jag den till dig. Du står för frakt (bussgods) och postförskott alternativt att du sätter in pengarna på mitt konto i förskott om du litar på mig...

Fästet finns för övrigt i Sundsvallsområdet.
              Brottar fett...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 070 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art