Jag kom i fundering på hur mycket det kunde kosta att importera en båt från usa när jag såg en annons... Någon som har importerat en normalstor båt från usa någon gång som vet ett cirkapris på transporten? Sen kommer väl moms o sånt roligt till också =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
importera båt
Collapse
X
-
har hört talas om att båtarna i usa inte är ce märkta vilket gör det ganska jobbigt om du i framtiden ska sälja båten.. hört att du på något sätt blir ansvarig om det händer något med den även då du sålt den. låter skumt men värt att kolla upp.. Någon som vet säkert??
-
Får väl köpa en modell som är CE märkt. Det ger ju det hela lite smalare utbud men vad ska man göra i så fall.Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Ja det var först och främst en begangad tracker båt jag tänkte på. Man får väl ta reda på om de är CE-märkta isf...
länk till nya tracker båtar, dom e fina
Kommentera
-
KG? har väll importerat sin tracker !?
Kan bara säga att de är den klart bästa fiskebåten ,grymt skönt att kunna stå och fiska överallt i båten.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Jag var ned till Florida -06 och köpte en begagnad 30fots båt.
Fick hjälp av en svensk marina att få hem den osv och dom fixade CE märkningen åt mig. Inte en aning om hur det funkar?
När båten kommer till Göteborg så bör man hämta den eller ordna transport fort, då det kostar 750kr per dygn att ha den där. Det visste inte jag och fick en onödig utgift efter ett antal dagar...
Marinan jag fick hjälp av finns inte idag. Var otroligt smidigt då jag åkte ner och kollade på båten och köpte den. Sen skötte marinan transport osv till Sverige åt mig mot en skälig ersättning.
Är även jag intresserad av att importera en Tracker. Bästa fiske båten!
Kommentera
-
Nä, inte best, bra ja, men inte best. Kjører selv Tracker, men etter jeg var i USA så kan jeg nevne noen båter som jag tycker var betreUrsprungligen postat av Xtreame Visa inläggJag var ned till Florida -06 och köpte en begagnad 30fots båt.
Fick hjälp av en svensk marina att få hem den osv och dom fixade CE märkningen åt mig. Inte en aning om hur det funkar?
När båten kommer till Göteborg så bör man hämta den eller ordna transport fort, då det kostar 750kr per dygn att ha den där. Det visste inte jag och fick en onödig utgift efter ett antal dagar...
Marinan jag fick hjälp av finns inte idag. Var otroligt smidigt då jag åkte ner och kollade på båten och köpte den. Sen skötte marinan transport osv till Sverige åt mig mot en skälig ersättning.
Är även jag intresserad av att importera en Tracker. Bästa fiske båten!
Skal du importere fra USA så kjøp fra øst kusten, kortere og billigere frakt.
Husk også at slepen inte e godkjente, jeg har ikke fått mitt original slep enda, og jeg vet at KG? bare solgte sitt.
Alumacraft, Tuffy, Crestliner er goe båtar. En Tuffy Esox 1890 med 200 gamp, var vel det grymmaste jeg kjørte over there, casting decket framme var over 2 meter+ bredt, og den gikk fort kan jeg si...
Men jeg ville sett på andre båter enn bare Tracker.
Michael'dawg, mans best friend!
Kommentera
-
Snacka med han som säljer, han köper på olika auktioner i USA och importerar. Chansen är stor att han hittar exakt vad ni vill ha.
Glöm bara inte pruta som fan.
Kommentera
-
Har kollat själv på att importera en Tundra 18 och diskuterade med en svensk som bodde i USA som köpte båtar där och sålde dom till Sverige. Det blev dyrt med frakt,tull,transportförsäkringar plus MOMS. CE märkning är förutsättning för att kunna försäkra båten om den är relativ ny. Du kan inte få det på beggad båt i USA ( självklart igentligen dom är ju godkända för USA marknaden). Ditt alternativ är att ta kontakt med båttillverkaren för att få en Europa anpassad båt. Båttillverkaren kommer troligtvis hänvisa till den lokala återförsäljaren i Sverige om det finns en sådan. När det gäller just Tracker ochTundra 18 som är den båt som KG har är det just nu enorma leveransförseningar då jag flera gångerhar snackat med representanter från Tracker i USA. Dom kan inte få fram några båtar då en av deras största underleverantörs fabrik har brunnit upp. Mitt råd är att du bör vara noggran med att få en korrekt CE märkning men det går att få en fejk CE märkning för 1500 dollar med dolumentation och det hela. Om försäkringsbolaget mot all förmodan kommer på dig vilket dom kan göra genom att det skall finnas en unik instansad kod i skrovet som säger att det är en import båt och att den är anpassad efter europa marknaden den koden är däremot lite svårare att fejka. Men å andra sidan hur stor är risken att försäkringsbolag/kustbevakningen skulle börja lusgranska din båt. Själv har jag lagt ner mitt projekt att importera båt och köper en båt här i Sverige.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 532 visningar