Vad äter mört? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad äter mört?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad äter mört?

Tjenare!
    Där jag bor, så är de svårt att få tag i mört, men det finns ett ställe på hösten som det bubblar av mört, så då tänkte jag ta upp ett antal, sen ha de i en stor plast tank. över hösten/vintern för att sedan meta med på våren/vintern, vet att detta är olagligt, men va gör det, ingen som vet va ja g har de nånstans iaf..
    va äter de? om man ska mata de.. fiskmat? katt/hundmat? maskar?
    och vart kan man få tag i en syrepump till 1 kubiktank?

Tackar för svar!

Vanlig fiskmat funkar fint, torffoder alltså.

Kommentera

Ursprungligen postat av landstrykeren Visa inlägg
      Vanlig fiskmat funkar fint, torffoder alltså.
      tackar!

Vad behövs det får syrepump då ? o vart kan man få tag i sådan..

Kommentera

Jag skulle åka till en akvarie affär och köpa en cirkulationspump på 900-1200l/timme kanske mer. Luftpump tror jag inte det minsta på.

Sedan vet jag inte hur mycket mörtar skitar ner, men kanske kombinera med en cirkulations pump på 700l/timme och sedan någon form av "ytter" filter (köp det största som finns typ 1000/ltimme men det viktisgase är att filtervolymen är stor). Sedan så antar jag att du kommer behöva byta vatten typ 50% varje vecka alt varannan vecka (beror på hur mycket du matar dem)

Jag har malawi ciklider i ett 375liters och till dem pumpar jag runt ca 1000l/timme, Jag matar sparsamt, ca 20fiskar, byter 50% vatten vartannan vecka
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Dem äter nästan allt efter att man har haft dem ett tag. Har haft mina mörtar i akvariumet i typ ett år, och hade ett gäng innan dem också. Matar dem med vanlig fiskmat.

Men skall du ha många, i en tunna så rekommenderar jag att inte mata dem alls. Om du inte ska ha dem jättelänge! Syre är mycket viktigare! Ordentligt med syre behövs till så mkt fisk!

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av newbee Visa inlägg
            Jag skulle åka till en akvarie affär och köpa en cirkulationspump på 900-1200l/timme kanske mer. Luftpump tror jag inte det minsta på.

Sedan vet jag inte hur mycket mörtar skitar ner, men kanske kombinera med en cirkulations pump på 700l/timme och sedan någon form av "ytter" filter (köp det största som finns typ 1000/ltimme men det viktisgase är att filtervolymen är stor). Sedan så antar jag att du kommer behöva byta vatten typ 50% varje vecka alt varannan vecka (beror på hur mycket du matar dem)

Jag har malawi ciklider i ett 375liters och till dem pumpar jag runt ca 1000l/timme, Jag matar sparsamt, ca 20fiskar, byter 50% vatten vartannan vecka
            tack för ditt svar! lär behövas! va kostar en sådan pump då ? om vi säger 1000liter/h

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 374 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art