Sportfiskeklubb??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskeklubb???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiskeklubb???

Man blir så jävla irriterad på sånt här, hur fan kan KALIX SPORTFISKEKLUBB arrangera en gäddfisketävling där det går ut på å fånga dräpa å sälja så mkt gädda som det bara går???? Förtsa pris för största gäddan gav 15000 kr.

Sen så tyckte dom at dom gjorde en så fin och ädel sak att ge alla pengar från försäljningen av gädda till barncanserfonden, visst det kanske låter fint men hade det inte varit bättre å ge alla prispengar till den fonden istället då å skita totalt i tävlingen?

Å tydligen så finns det ju ganska många sådana hära tävlingar i norrland

Pinsamt att detta ska ske år 2007!
    Senast ändrad av durden; 2007-06-14, 17:05.
    http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompen Visa inlägg
      http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=62214&arkiv=False

Man blir så jävla irriterad på sånt här, hur fan kan KALIX SPORTFISKEKLUBB arrangera en gäddfisketävling där det går ut på å fånga dräpa å sälja så mkt gädda som det bara går???? Förtsa pris för största gäddan gav 15000 kr.

Sen så tyckte dom at dom gjorde en så fin och ädel sak att ge alla pengar från försäljningen av gädda till barncanserfonden, visst det kanske låter fint men hade det inte varit bättre å ge alla prispengar till den fonden istället då å skita totalt i tävlingen?

Å tydligen så finns det ju ganska många sådana hära tävlingar i norrland

jo tack de är inte värdensroligaste tävling . var där förra året o kollade suck o stön förstår inte varför naturbruks/kalix kommun tillåter detta .....

c&r har inte kommit så långt till norrbotten än dock jag jobbade i "sportfiskebutiken i norrbotten" (nerlagd) förra sommaren o då var ja där uppi kalix o sålde beten , o då förespråkade jag c&r hela tiden på gäddifisket/andra arter för det är väldigt många som är köttfiskare huja huja . vissa förstår varför man använder sig utav det men de är många som tänker med frysboxen ....
      http://www.screamers.se

Kommentera

mm, sorgligt. har gått uppe längs älven under leken och sett 100-tals döda och några halvdöda gäddor ligga uppslängda längs stranden. har iof inte varit under tävling, men säger lite om kunskaperna där uppe.
        som tur är finns det många duktiga sportfiskare som respekterar gäddan även i norr. men majoriteten är tamefaan helt ignoranta när det gäller detta.
        (den gången var det ca 40 man som fiskade och alla gäddor åkte upp, de flesta oavlivade..

det var alltså inte frysbox som gällde, utan gäddor i skogen. ALLA jag pratade med hänvisade till att harren gynnas (på en plats där det i princip bara är småharr, de skulle bara veta(lyssna)).

men de lyssnar inte på stockholmare, fast man fiskade skiten ur dem den gången

nä, hoppas denna tävling ändras till nästa år. gynnar ju ingenting.. priset kunde ha varit vinnarens namn på donationen, det hade varit ett fint pris.

eller ett ekologi stipendium :>
        Senast ändrad av hmm; 2007-06-14, 20:12.

Kommentera

asfaltera hela norrland och bygg en nöjespark istället dom kan ändå inte ta hand om sin fina natur dom bara gnäller och ska ha en massa glesbygdsbidrag det är min åsikt
          Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
            asfaltera hela norrland och bygg en nöjespark istället dom kan ändå inte ta hand om sin fina natur dom bara gnäller och ska ha en massa glesbygdsbidrag det är min åsikt
            eller så gör man inte bara en massa påhopp på annat folk ? sluta dumma dig o gå o lägg dig !!!! jag är norrlänning boden/råneå !!!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av hmm Visa inlägg
              mm, sorgligt. har gått uppe längs älven under leken och sett 100-tals döda och några halvdöda gäddor ligga uppslängda längs stranden. har iof inte varit under tävling, men säger lite om kunskaperna där uppe.
              som tur är finns det många duktiga sportfiskare som respekterar gäddan även i norr. men majoriteten är tamefaan helt ignoranta när det gäller detta.
              (den gången var det ca 40 man som fiskade och alla gäddor åkte upp, de flesta oavlivade..

det var alltså inte frysbox som gällde, utan gäddor i skogen. ALLA jag pratade med hänvisade till att harren gynnas (på en plats där det i princip bara är småharr, de skulle bara veta(lyssna)).

men de lyssnar inte på stockholmare, fast man fiskade skiten ur dem den gången

nä, hoppas denna tävling ändras till nästa år. gynnar ju ingenting.. priset kunde ha varit vinnarens namn på donationen, det hade varit ett fint pris.

eller ett ekologi stipendium :>

håller med dig till fullo att "harren gynnas" visst kan den göra det men kalixälv håller inget vidare fiskbart bestånd på denna art dock . har bott i kalix i 3 år gick på naturbruksgymnasiet/vatten o då fiskade man en massa kan ja lugnt säga o gäddfisket är grymt men det slaktas bara dock utav i stort sett alla äldre männskor . på bd fisk i kalix så köper de in gädda från folk som ger sig ut o plockar upp sopsäcks vis med gädda o säljer den för typ 6kr kg helt sjukt att folk kan tänka i de banorna ....

ja det hade varit mycket bättre med att ha namnet sitt på donation eller liknande det hade ju varit en ide faktikst .kanske prata med glenn douglas (fiskerkonsulent i kalix) eller gunnar persson sitter i styrelsen i sportfiskeklubben i kalix han jobbar även på kalix naturbruks ^^ . glenn är en bra kille som jobbar stenhårt för att få igång turism o rädda en massa arter i runt om kalix kommun . ^^

Kommentera

javisst är det förjävligt... skönt å se att man inte är den ända i norrbotten som förespråkar c&r tror dock att det går i rätt riktning! vänta bara några år så är vi i kapp med sthlm !. föressten sn1rpex! hörde att dom skulle ha en gäddtävling liknande den i kalix i råneälven samt mynningen tror det var 3e juni, har du nån koll på hur det gick där? slaktades det lika mkt gädda? var där 26e å 27e maj tog b.l.a en på 9kg å 8kg å 7.8 samt flera därunder nog har jag hört att det ska vara bra gäddfiske där på våren men så bra hadde jag inte trott , vore ju förjävligt om dom förstör detta gäddvatten som dom gjort med kalixälven.!

Kommentera

Lite hat mot gäddan där uppe vad jag har förstått. ''Lax/Öring/Harr ätare som skall klubbas'' typ. Men det är ju deras vatten och gädda finns det så det räcker här nere i söder så jag gråter inte blod direkt!

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av stor-abbarn Visa inlägg
                    javisst är det förjävligt... skönt å se att man inte är den ända i norrbotten som förespråkar c&r tror dock att det går i rätt riktning! vänta bara några år så är vi i kapp med sthlm !. föressten sn1rpex! hörde att dom skulle ha en gäddtävling liknande den i kalix i råneälven samt mynningen tror det var 3e juni, har du nån koll på hur det gick där? slaktades det lika mkt gädda? var där 26e å 27e maj tog b.l.a en på 9kg å 8kg å 7.8 samt flera därunder nog har jag hört att det ska vara bra gäddfiske där på våren men så bra hadde jag inte trott , vore ju förjävligt om dom förstör detta gäddvatten som dom gjort med kalixälven.!
                    tjena stor-abbarn

gäddfisket i råne älven är guld värt ! kan vara riktigt bra fiske i myningen o i skärgården o så . tyvärr så är de samma som i kalix allt klubbas . du ska se när de är kräft fiske då bombarderas råne älven av nät för de jävlarna tar upp all id o brax o de värsta av allt är att jag har skådat flera fina braxnar på ca 4kg o id på drygt 4kg så de svider en hel del för jag fiskar en massa id i älven men de är synd att de ska bli så suck ...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 209 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art