Har haft mitt lowrance och användt det i c.a 2 veckor, nu verkar det ha gått sönder...bilden bara flimmrar (man kan inte se någon bild, bara ett slags flimmer)...ljudet från lodet funkar och det där tickande ljudet från givaren tickar fortfarande...har inte kört emot något med givaren heller...någon som vet vad som eventuellt kan vara fel!?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fel på ekolodet!?
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av pixaren Visa inläggHar haft mitt lowrance och användt det i c.a 2 veckor, nu verkar det ha gått sönder...bilden bara flimmrar (man kan inte se någon bild, bara ett slags flimmer)...ljudet från lodet funkar och det där tickande ljudet från givaren tickar fortfarande...har inte kört emot något med givaren heller...någon som vet vad som eventuellt kan vara fel!?
Funkar inte det så reklamera och begär ett utbytes så inte hela fiskesäsongen blir spolierad.
-
Kansek kan underlätta att veta vilket lod det är.
Jag får lite flimmer ibland på mitt när jag kör på svagaste ljusinställningen.
Kanske kan vara något med spänningen som krånglar.
Du kan ju ladda ner en simulator ifrån lowrance så kanske du kan komma på något.
Eller hitta något på deras FAQ.Ola
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Victor J Visa inläggVad e det för lod och hur har du kopplat det? Låter för mej som om strömtillförseln är dålig. Mitt M52 tappade bilden hela tiden tills jag kopplade allt rätt. Lodet var igång men orkade inte visa bilden.There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...
Kommentera
-
Ska kolla kopplingen idag...det hände på förra turen med, men när jag kopplade in och ur o höll på o fickla med den så funkade det till slut....när jag körde in mot land 2 timmar senare så började den och flippa igen och tappa bilden....nu sista turen när jag satte igång den så har det bara flimmrat...men jag ska kolla kopplingen....det är ett Lowrance X96 lod.
Kommentera
-
Kollat kopplingen och dragit kablarna direkt till batteriet, samma fel.
Var i kontakt med Navpoint i sverige som sa att dom inte får lov att reparera lod köpta från utlandet...hare mailat wmj marine som den är köpt ifrån, får se vad dom säger om det.
Kommentera
-
Problemet löst!!
Kontakten som sitter i lodet från givare/ström, satt lite snett, så den fick inte riktig kontakt...så nu funkar det kanon igen!!
Tack alla som engagerade sig!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pixaren Visa inläggProblemet löst!!
Kontakten som sitter i lodet från givare/ström, satt lite snett, så den fick inte riktig kontakt...så nu funkar det kanon igen!!
Tack alla som engagerade sig!!There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...
Kommentera
-
Jaha...
Jag har iaf samma problem... eftersom jag antar att jag köpte precis detta lodet...
Har en kompis som har pillat o haft sig fram och tebax, men inget hjälper.
Det bara flimmrar o piper.
Inte en aning va man kan göra mer...
Får heller ingen kontakt med pixaren som jag köpte lodet ifrån. Kanske du kan svara här???
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 116 visningar
1 gilla
|