Fiskevåg!!Hjälp!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevåg!!Hjälp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu har vågen vågen fiskats upp ur brevlådan! for the win!!
    Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

Spara lite pengar och köp en Salter Super Samson.

Kommentera

Bump!

Var ute på en kort fisketur igår och tog årets största gädda för min del, och så la vågen av.
        Den har strulat mycket det senaste, har heller inte haft den särskilt länge, vågen jag har är en rapala mini -12kg.
        Den är otroligt svårstartad, djurade som fan på on-knappen, hände inte ett skit, så fort jag hade satt tillbaks fisken så funkade den ju så klart... att starta och stänga av ett par gånger, sedan dör den.

Tror inte att det är batteriet såvida jag inte fått ett demo-ex, för jag har endast vägt drygt 20 fiskar med den samt kontrollvägt den med vikter ett par gånger, kanske är ett måndags ex, gillar vågen för övrigt då jag vill ha en liten våg då jag oftast packar lätt och får jag plats med ett par extra fiskedrag istället så är jag glad

Vågen jag söker skall alltså vara liten och smidig, väga så exakt som möjligt och vara godkänd för storfisks registrering.

Den får också väldigt gärna vara vattentät, ha någon funktion som indikerar att batteriet snart behöver bytas eller någon backup funktion, om det inte finns några sådana funktioner så bör batteriet vara lättbytt så att man slipper skruva medans fisken slår frivolter på mattan, annars får jag väll köpa en backup våg

Berkley Tec har jag läst mycket gott om men jag hittar den inte hos några svenska återförsäljare, utgått ur sortimentet eller?
        Hittat en liknande ifrån Berkley http://www.olssonsfiske.se/berkley-d...136-c-314.aspx
        Ska denna vara lika bra som den omtalade TEC digital varianten, eller är det samma våg i ny skepnad?

Har även kollat på RT Senzo, det slog mig dock att den otroligt lik Shakespeares digital våg, är dessa något man borde satsa på?

Sedan finns ju electro samson, som verkar jävligt grymm men ser förbannat klumpig ut.

Någon som har en liten smidig digita fiskevåg som ni kan rekommendera?

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik96 Visa inlägg
          Spara lite pengar och köp en Salter Super Samson.
          Då bumpar jag detta svaret
          Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Den är ju inte digital vilket vågen jag söker bör vara, men det är kanske ingen dum ide att skaffa en sådan som backup efter som att den enligt beskrivning skall vara väldigt exakt och godkänd.

Blir dessa fjädervågar utslitna och väger med större felmarginal efter många vägningar tro?

Kommentera

Jag har den Berkley du länkade från Olssons. Fungerar hur bra som helst. Är vattentålig, men inte vattentät. Med andra ord klarar den lite regn, men inte att badas en hel natt. Godkänd för storfiskregistrering och väldigt prisvärd. Rekommenderas starkt. Och den väger i princip ingenting (129 gram enligt min köksvåg).
              Senast ändrad av A. Schager; 2014-09-19, 23:37.

Kommentera

kolla på den länken under godkända vågar http://www.grodfiske.se/409353395
                Abborre: 665gram
                Gädda: 5.8kg
                Brax: 2.3kg
                Regnbåge: 3.50kg
                Insjööring: 1.0kg

Kommentera

Har redan läst den artikeln, verkar vara berkley tec eller fox-vågen man borde satsa på, fox vågen är för dyr och verkar klumpig och TEC vågen verkar ha utgått ur sortimentet.

Någon mer som kan rekommendera den nya berkley vågen?

Någon som har Zenso eller Shakespeare vågen?

Kommentera

Anledningen att jag rekomenderar en fjädervåg är att den inte har några av dom brister som du har problem med. Den är billig, funkar alltid och är i princip outslitlig. Enda anledningen att jag behöver en ny ibland är att jag tappar dom i sjön.
                    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Hehe okej! Drog iväg en beställning på en Salter super samson fjädervåg som får agera som reserv ifall den nya berkley vågen som jag också beställde skulle fucka upp. Beställde även en Svartsonker Plastic Tail slowsink i färgen Tigergösen som jag tror stenhårt på!

Tack för hjälpen Anton & Anders Gäddfiskaren!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 532 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34