Fiskebutiker i USA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebutiker i USA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskebutiker i USA

Har en polare som ska till USA snart, och jag tänkte att jag skulle spana ut lite grejer på någon välsorterad nätbutik från staterna, så kan man skicka med han en liten order!

Någon som har några tips?

De förmodligen mest kända är dessa två:

Bass Pro Shops

Cabela's

Men det finns många fler, beror ju lite på vad du är ute efter för slags prylar med.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Thorne Bros Custom Rod and Tackle is the premier musky tackle and fly shop in the midwest. Thorne Bros carry top brands such as Shimano, Daiwa, St. Croix Rods, Clam, Otter, Musky Mayhem tackle, Garmin, HumminBird to name a few. Thorne Bros also has a full line of custom musky and ice fishing rods.

Musky Shop is a retailer of Musky Fishing Tackle and Equipment. Rods, Reels, Baits, Tackle Boxes, Hooks, Clothing and Other Equipment can all be found at the World's Largest Musky Shop.

www.thelureshack.com -Visserligen en brittisk sida men den är värd att nämna!

Det finns massor med amerikanska hemsidor, men dessa och möjligtvis några till som jag inte nämt ovan är riktigt schyssta!
      Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Tack så mycket, det var svaren jag behövde! Riktigt billigt ju, tror ni det är samma priser i "analoga butiker"?

Kommentera

Det bör det vara, men jag är inte säker, eftersom jag inte har varit där men om det nu skulle visa sig att de är dyrare i butikerna så är det nog ingen markant ökning.
          Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Alarma Visa inlägg
            Tack så mycket, det var svaren jag behövde! Riktigt billigt ju, tror ni det är samma priser i "analoga butiker"?
            Kom ihåg att det tillkommer skatt på priserna i USA, de lägger på mmomsen sen, så att man skall veta hur mycket staten får/tar.. e lite småjobbigt..
            I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
              Kom ihåg att det tillkommer skatt på priserna i USA, de lägger på mmomsen sen, så att man skall veta hur mycket staten får/tar.. e lite småjobbigt..
              Min gode vän får väl packa dem i en liten fiskelåda och säga att han varit ute å fiskat med dem. ;D

Kommentera

Ursprungligen postat av Alarma Visa inlägg
                Min gode vän får väl packa dem i en liten fiskelåda och säga att han varit ute å fiskat med dem. ;D
                Det är alltså momsen (som kallas "sales tax") man betalar i butiken i USA, den ligger oftast på mellan 4-9 procent beroende på delstat, och om det står t.ex $9.99 på prislappen i butiken så är det inte det man betalar utan några procent utöver det. Så det har inget att göra med eventuell svensk moms eller tull.
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 096 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art