Hur mycket skräms fisken av att en annan fisk hugger? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket skräms fisken av att en annan fisk hugger?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur mycket skräms fisken av att en annan fisk hugger?

Hur mycket skräms fisken av att en annan fisk hugger?

Låt säga att man har mäskat upp en plats för Sutare,Karp och Braxen där det går en del fisk inne på och så krokar man på en fisk som givetvis kämpar emot.

Hur lång tid tar det då för fisken att komma tillbaka till mäskplatsen? 10min? 1h? 24h?

//Johan

Värre är det om man krokar en gädda, var med på en mete tävling där vinnaren hade 30 kilo sarv, själv hade jag 2 kilo sarv. Orsaken var en 2-3 kilos gädda som jag hade på i 5 minuter i början av 4-timmars tävlingen....
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
      brukar sällan vara stora problem vid braxenfiske iaf, där brukar det istälte vara så att får du in dom så gäller det o ta s många du hinner innan dom käkat upp allt o drar vidare, sutare kan man ta med bara minuters mellanrum så tror inte de blir så jätteskrämda, och karp har vi ahft likadant, dom verkar inte bli så skrämda av att fisken spårar ur tycker jag, däremot när du har landat en fisk och skall kasta om så kan det i vissa fall skrämma fiskarna som står på mäskplatsen i vissa vatten, men de brukar komma tillbaka relativt snabbt igen. det är vad jag har upplevt iaf.

Tack för svaret

Hur funkar det egentligen om man för en normal konversation under fisket. Låt säg att betena ligger ca 15m utanför land. Påverkar konversationen fisket eller fisken märker inte av det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Karp_Fiskarn Visa inlägg
        Tack för svaret

Hur funkar det egentligen om man för en normal konversation under fisket. Låt säg att betena ligger ca 15m utanför land. Påverkar konversationen fisket eller fisken märker inte av det?
        Är det ett ”jävla liv” på stranden med bergsprängare och fyllevrål lär fisken flytta på sig så länge det pågår men normalt samtal tror jag inte påverkar dem speciellt. Jag tror de är mera uppmärksamma på hastiga skuggor och plötsliga rörelser.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 133 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art