Åla-natt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åla-natt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Zonker, blivit känslig för ljud..............finns ju inget härligare än att höra ett ordentligt "run" från mina Fox Micron M .....
    Däremot bjällerklang via pingla i spötopp....ryyyyys....
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

man blir ju as kåt av att höra de vackra ljudet av ett fox, när en fisk rusar iväg, pipipipipipipipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip ... 7,8 kilo , wohhooo , flash klick klick klick... plask !
      [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Det beror på vad man vill ha ut av fisket. Jag jobbar med systemutveckling av IT-system och gör allt för att användarna ska kunna utnyttja sina system så användarvänligt som möjligt med bl.a. automatiska rutiner. Vi omger oss dagligen med massa elektroniska signaler typ SMS- och nallesignaler, ICQ:S "oh-oh!", pling på tunnelbanor "nästa hållplats..." etc. Listan blir hur lång som helst. När jag är ute och fiskar vill jag komma bort från all teknik för att kunna koppla av. Fiske handlar om känsla, och känslan försvinner med all teknik.

Kolla in följande sajt - Fiskekänsla. Jag tycker de har bra inställning till fisket.

Ps. Får väl erkänna att jag använder ekolod för att hitta grynnor och få information om djupet. Ds.

Kommentera

En synpunkt, visst men du kan inte ha mer fel! När man fiskar med larm lär mig sig fulkommligt älska det där tjutande ljudet mer än den ljuvaste musik!
          *TeamStock for life*

Kommentera

sant sant !!
            [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Rätt eller fel är upp till den enskilde. Vissa gillar akustisk musik, andra elektronisk. Det är en smaksak.

Kommentera

Larmen é guld värda, ålnätter blir ofta bomnätter, efter flera bomnätter i rad é i alla fall jag mer intresserad av å snacka å glo på annat än spöna. Att då ha larm som registrerar napp åt mig är ett (onödigt)måste. Dessutom vet jag inte hur jag skulle göra om jag skulle sätta ut banksticksen på olika ställen utan larm......men jag förstår exakt vad du menar Zonker, fast ett run från en fisk via larm, har du varit med å hört, det é ju så pulshöjjande att man får Ba**e.....har ett par polare som vägrar stänga av larmen när de håller på, det gillar inte jag, ett jävla piiiipande från dem. Och du, jag kan ställa volymen på mina larm.....har det blivit någe ål i år?......meta lugnt....
                Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jo.. jag skulle väldigt gärna vilja ha larm! det är inte det som är felet, utan min ekonomiska situation =) jag hade absolut inte tackat nej till en rodpod och tre fina alarm.. men så kommer det inte bli den här sommaren, kanske nästa =/

Så jag är helt enkelt ute efter lite ekonomiska alternativ.. monkeyclimbers fungerar såna bra elelr?

><(((*>

Kommentera

Push-Up

Jo, jag förstår ni som vi ha larm och jag motsätter mig inte till det. Jag metar bara med ett spö och det brukar räcka. Har ofta haft turen att jag får ål men givetvis gått bom ibland också. Jag har en polare som brukar ha bjällra på spöttoppen, men han får inte hänga med på ålexpeditionerna längre =)

Jag har fortfarande inte haft ålpremiär ännu. Säsongen är lång så det är ingen direkt panik. Jag har semester snart så då blir det säkert ett par pass.

Hur är det med bena?

Push it real good!

Kommentera

El Crapone: Monkeyclimbers kanske inte är det bästa men fungerar helt klart. Gör istället som Push-Up sa. Gör egna droparm indicators. Billigt och superbra!
                      *TeamStock for life*

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 022 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art