Ursprungligen postat av Ola
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dela med Dig av smarta ideér och uppfinningar!
Collapse
X
-
Till vinterfisket brukar jag ha mina pimpelspön upptacklade i stolsryggsäcken. För att krokarna inte ska fastna överallt, så har jag tagit en 1½ liters läskflaska av den hårda sorten och skurit av botten. Sedan ställer man den på korken i termosfacket, och fyller på med spön.
Har säkert andra kommit på före mig, men det är ett enkelt förvaringssätt.
Kommentera
-
Har ingen bra bild på det vad jag vet, men det är riktigt enkelt!
Tog en bit plaströr på några dm och satte fast den på snedden på fram eller baksidan av tofftarna på båten. Där sätter man spöna när man trollar, när man inte kan/vill hålla i spöna. Ska se om jag hittar en bild, annars får jag ta en.
Där, på höger sida ser man. Dock skymmer farsan med sitt ben, men ändå^^Senast ändrad av PojkenMedKepsen; 2007-06-13, 15:40.
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Grymt mycket smarta grejer
Min egen lilla uppfinning kanske fler har men men.
jag har en ruta och ett "permanent" sittande kapell på min båt dvs det är skitjobbigt att klättra upp där till fördäcket för att skicka i draggen om man byter plats då och då. Så jag har ett tunt rep (flagglina typ) som jag fäster i dragglinan och drar bak till sittbrunnen så nr jag vill dra upp draggen så drar jag bara upp min lilla lina tills dragglinan kommer. hala hala och draggen är upp utan att jag har behövt springa över halva båten hoppas ni fattade hur jag menadeGotta catch em all
Kommentera
-
Var inne på ikea och hittade en gummimatta på deras kontorsavdelning för 49:-. Den är perfekt att ha när man ska tex serva rullar m.m
Mattan är ganska mjuk så den skyddar bordet från repor och andra märken, den är också sträv så prylarna ligger still.
Här är länken till ikea http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/66703500
Kommentera
-
Väcker tråden..
--------
Visst blir man förbannad när man tappar drag av olika anledningar..? Precis hemma från turen, utan fisk, men ett drag lättare ryggsäck.
Börja fundera varför linan går av, pp 0,13mm, som hittills tjänat sitt pris mycket väl om man tänker på bottennapp och räddade beten.
Så nu har jag märkt linan precis vid knuten med en cm vattenfast penna och en meter upp likaså för att kunna se var linan brister nästa gång. Tyckte jag var smart.
-------
Är det verkligen ingen annan som kommit på något smart sen i sommras? Kom igen nu, bjud till!
Kommentera
-
En smart grej att förvara mörtarna till predatorfisket är att använda en Trädgårds-tunna (största modellen) helt vattentät, smidig att flytta och med ett praktiskt lock. Bara att slänga på lite isolering runt den så det inte fryser för snabbt.....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Elka Visa inläggEtt tips till här! Limma shadden mot huvudet med -gel- formen av tex Biltemas superlim så sitter shadden rätt ända tills gäddan dödat den. Men tänk på att det tar många timmar (över natten) att torka, gissar på materialet på shadden gör det.
Sätt lite lim på ögonen medans tuben är öppen så lossnar dom inte vid första kastet.
Torka av toppen på tuben så funkar den riktigt länge!
Om man byter till Loctite för plast å gummi så tar de ca 5 sek, sen har limmet torkat å de sitter som fan!
Kommentera
-
Till er pimplare: Jag föredrar flera små pimpelspön där olika linstorlekar/beten finns på, så slipper jag frysa extra då jag ska knyta på nytt. Ta en 1,5 liters petflaska och såga av botten på den, sen är det bara fylla flaskan med pimpelspön och lägga ned i ryggsäcken med korken kvar och nedåt. Skriv gärna linstorlek på undersidan av handtaget och markera med tex två olika färger för balanspirk och vanlig. Ta också en liten tejpbit runt betet och spöt när du lägger ner den så slipper krokar fastna i linor och dylikt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 958 visningar
1 gilla