Ursprungligen postat av Elka
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dela med Dig av smarta ideér och uppfinningar!
Collapse
X
-
Bauhaus i Peking? Billigt? Hihi...
Kommentera
-
Flexibelt fäste för ekolodsgivare
Jag skrev detta tips i en annan tråd tidigare men den passar nog bättre i denna. Bra tråd förresten, hoppas många hänger på.
Jag har löst ett problem på min båt med en dörrhållare, otroligt smidig då man enkelt kan "flippa upp" givaren vid upptagning eller strandhugg och man slipper oroa sig för skador.
Finns på Jula för 49:- / 2 st art.nr 020007
Jag kan publicera en bild på monteringen om intresse finns.
OBS! inte mitt "patent" jag fick idén av en annan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The Mink Visa inläggJag skrev detta tips i en annan tråd tidigare men den passar nog bättre i denna. Bra tråd förresten, hoppas många hänger på.
Jag har löst ett problem på min båt med en dörrhållare, otroligt smidig då man enkelt kan "flippa upp" givaren vid upptagning eller strandhugg och man slipper oroa sig för skador.
Här tycker jag att vi struntar i patent och annat!!
Jag tycker "FlippUpp" idén med hull och hår! Sugen på åka till Jula bums!
Tackar allra ödmjukast för Ditt inlägg!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The Mink Visa inläggJag skrev detta tips i en annan tråd tidigare men den passar nog bättre i denna. Bra tråd förresten, hoppas många hänger på.
OBS! inte mitt "patent" jag fick idén av en annanVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Jag gjorde ett motorfäste till min elmotor, då jag tyckte att dom fästena som fans att köpa färdiga var för stora.
Jag köpte två fästen från Claes ohlson, svetsade och skar till en marinpluwood bit som fästplatta.
http://www.fiskesnack.com/fotogaller...ls/19037-m.jpg
Kommentera
-
Hörde om en snubbe som alltid har eltejp i lite olika färger liggandes i båten för att snabbt kunna hotta upp ett bete lite extra, när det går riktigt trögt. Vem vet, ett par extra gula tejpränder kanske gör susen på favoritbetet
Ett annat enkelt "trick" är att fästa en remsa från en färgad plastpåse på bakersta kroken.
Kommentera
-
Ett tips till här! Limma shadden mot huvudet med -gel- formen av tex Biltemas superlim så sitter shadden rätt ända tills gäddan dödat den. Men tänk på att det tar många timmar (över natten) att torka, gissar på materialet på shadden gör det.
Sätt lite lim på ögonen medans tuben är öppen så lossnar dom inte vid första kastet.
Torka av toppen på tuben så funkar den riktigt länge!
Kommentera
-
montering
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimbow Visa inläggHåller den för "vattenmotståndet" då? eller får man stoppa den med något extra?
Jag återkommer med bild
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 958 visningar
1 gilla