Dela med Dig av smarta ideér och uppfinningar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dela med Dig av smarta ideér och uppfinningar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
    Om man inte orkar mecka som Roddan så kan man för samma pengar få en vattentät digitalkamera på teknikmagasinet:

Den lär knappast ta sämre bilder än en iphone, dessutom är den vattentät och så pass billig att man kan tappa den i sjön utan att börja gråta (till skillnad från nämnda iphone).
    Men den löser ju inte problemet som Roddan hittade en lösning på...

Vänligen
    Tommy

Kommentera

• Om du har flertalet zip-påsar med krokar, lekanden, beteslås etc. liggandes i väskan eller betesasken - använd en säkerhetsnål för att hålla ordning på alla småsaker. Ett annat billigt sätt att förvara småsaker, såsom zip-påsar med krokar och liknande, är ziplock påsar som finns i diverse matbutiker. Tar inte mycket plats heller

Kommentera

• Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
        Om du har flertalet zip-påsar med krokar, lekanden, beteslås etc. liggandes i väskan eller betesasken - använd en säkerhetsnål för att hålla ordning på alla småsaker. Ett annat billigt sätt att förvara småsaker, såsom zip-påsar med krokar och liknande, är ziplock påsar som finns i diverse matbutiker. Tar inte mycket plats heller
        Zip-lock, finns det något det inte kan göra?
        Bra att köpa 3-liters (eller vad det nu är) på ICA för att ta tillvara på betesfisk när man är ute, sedan är det bara att frysa in när man kommer hem så har man död-bete till mete när det är svårt att få tag i.

Kommentera

• Trevlig tråd!
          Jag hade totalt kaos när jag skulle ut och fiska med barnen, spön huller om buller.
          Funderade länge på olika spöhållare men med tanke på att fiske kan ske från 3 olika båtar så gjorde jag följande;
          Köpte en billig plastback på ÖB, fixade VP-rör (elrör) i lämplig storlek.
          Lite klammer, träbitar och en stunds fixande.
          Nu kan jag ha 6 riggade spön utan massa trassel och oordning.
          Baljan används till förvaring för all möjlig skit eller fylls med vatten för att sumpa fisk i.
          ...och så är den flyttbar mellan båtarna!
          En simpel lösning men för mig funkar det skitbra!
          Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
            Trevlig tråd!
            Jag hade totalt kaos när jag skulle ut och fiska med barnen, spön huller om buller.
            Funderade länge på olika spöhållare men med tanke på att fiske kan ske från 3 olika båtar så gjorde jag följande;
            Baljan används till förvaring för all möjlig skit eller fylls med vatten för att sumpa fisk i.
            Får man göra en copycat på den? xD

Kommentera

• Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
              Får man göra en copycat på den? xD
              Självklart!
              Träbitarna är olika tjocka bara för att spöna ska stå rakt eftersom baljan har lutande sidor.
              Jag har fixat rör, klämmor mm på jobbet men det borde finnas billigt på typ Harald Nyborg....åtminstone rören borde kosta skit och ingenting!
              Ta lite silikon i genomföringarna för skruvarna så är det inga problem att ha den vattenfylld för t.ex. betesfisk.

Skitfiske!

Kommentera

Självklart!
                Träbitarna är olika tjocka bara för att spöna ska stå rakt eftersom baljan har lutande sidor.
                Jag har fixat rör, klämmor mm på jobbet men det borde finnas billigt på typ Harald Nyborg....åtminstone rören borde kosta skit och ingenting!
                Ta lite silikon i genomföringarna för skruvarna så är det inga problem att ha den vattenfylld för t.ex. betesfisk.

Skitfiske!
                Man är ju utbildad elektriker så får fråga på pratik platsen om grejer^^
                Ja jag moddar nog om lite men liknande design

Alternativt så kär jag på en vanlig spö hållare 3tubs istället å viktar lådan med något som motvikt på andra sidan

Kommentera

Trevlig tråd!
                  snyggt, tror jag också tar och stjäl den där ideen men istället för en ''sump'' kan man ju bygga så man kan hänga dragen där under fisketuren

Kommentera

• Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                    Man är ju utbildad elektriker så får fråga på pratik platsen om grejer^^
                    Ja jag moddar nog om lite men liknande design

Alternativt så kär jag på en vanlig spö hållare 3tubs istället å viktar lådan med något som motvikt på andra sidan
                    Klart man ska göra allt bättre!
                    Jag hade själv en tanke på att köpa Berkley 3-hållare men de är ju öppna i botten....spöna går ju rätt i backen!
                    Mina rör slutar strax ovanför golvet och har proppar i botten (med ett litet borrat dräneringshål)
                    Då spelar det ingen roll om spöskaften är långa.
                    På praktikplatsen kan du fråga efter proppar till OPG-rör (galvade metallrör), det är det jag använde i botten.
                    I överkant på rören satte jag skavskydd för OPG-rör, fast jag tror inte plaströren skulle skavt så mycket men jag överarbetar gärna!

Och så sista saken du kan fundera på när du nämner att ev bara ha rör på ena sidan;
                    Spön är långa, när jag inte fiskar har jag 3 stycken delade spön i hållarna med spötopparna nedstuckna i motsatt rör, lina och hela skiten sitter klappat och klart för fiske, bara i med spötoppen och köra på!
                    Dessutom så är det enda möjligheten för att kunna bära in hela ekipagen med spön inomhus.

Kommentera

• Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
                      snyggt, tror jag också tar och stjäl den där ideen men istället för en ''sump'' kan man ju bygga så man kan hänga dragen där under fisketuren
                      Bra tanke!
                      Det ena behöver kanske inte utesluta det andra?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 958 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art