BMW 330xi som Dragbil? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BMW 330xi som Dragbil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • BMW 330xi som Dragbil?

    tjena !nån som har erfarenhet av 330xi 01-?hur e 4wd?permanent?fördelning mellan fram å bakaxel,diffspärr?jag å frugan e inte direkt överens,jag vill ha en audi a4 3.0 quattro,frugan vill ha BMW:N ,då hon har haft ett antal bmw innan.det står mellan dom här två så jag behöver inga tips på andra bilar,mvh Håkan

  • #2
    Din fråga rör två mycket bra bilar..

    Jag hadde valt BMW`n Extremt go sång i maskin, tillsammans med kraftöverföringen som jag till 99% är säker på är 60/40. Har personligen bara ägt lite äldre Audis och bmw`s. men min åsikt är att en Bmw bjuder upp till mycket mer körglädje för den "aktiva" förarn..

    Ang bmw`s kraftöverföring vill jag minnas att det är slitstark fördelningslåda med kjedjedrift. Åtminstonne i dom något äldre bilarna.. Ang diff, så är det nästintill garanterat lamelldiff i bakaxeln..

    Go fore the Bayrish räser wagen... ;-)

    // Abel
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
      tjena !nån som har erfarenhet av 330xi 01-?hur e 4wd?permanent?fördelning mellan fram å bakaxel,diffspärr?jag å frugan e inte direkt överens,jag vill ha en audi a4 3.0 quattro,frugan vill ha BMW:N ,då hon har haft ett antal bmw innan.det står mellan dom här två så jag behöver inga tips på andra bilar,mvh Håkan
      Såg ett test för ett tag sedan där BMW;ns 4WD krossade alla andras. Dock vet jag inte vilket system det var eller vilka årsmodeller som har vad.

      Det som går att läsa sig till så skall det vara likt Haldex, d.v.s hjulen som får grepp får också kraften. Mao ingen "riktigt" AWD som i Audin?





      Provkör, det är det enda rätt
      sigpic

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Såg ett test för ett tag sedan där BMW;ns 4WD krossade alla andras. Dock vet jag inte vilket system det var eller vilka årsmodeller som har vad.

        Det som går att läsa sig till så skall det vara likt Haldex, d.v.s hjulen som får grepp får också kraften. Mao ingen "riktigt" AWD som i Audin?





        Provkör, det är det enda rätt
        ska provköra,tar med farsans Kabe 590 å provar...

        Kommentera


        • #5
          nån här fs som erfarenhet om dessa 2 bilar?

          Kommentera


          • #6
            Gå in på http://www.autopower.se/forum/default.asp Där kan du få svar på det mesta vad som gäller BMW. Jag hade valt BMW pga att den har kamkedja och är mycket roligare bil, och sen finns det grymt mycket begagnade och delar till BMW´n bland annat. Men så är man ju BMW freek oxå

            Kommentera


            • #7
              Jag hade slopat audin på den enkla anledningen att rostskyddet är patetiskt dåligt, flera av mina vänner har nyare audis från 2000 och uppåt och nästan alla har haft problem med rosten vilket har resulterat i dyra omlakeringar och extra rostskydds behandlingar. Bmw tycker jag både är en rolig bil som verkligen tål tuffa körningar och har bra kvalitè överlag.

              Kommentera


              • #8
                nu e det nästan klart,det blir en BMW 330xi touring-01,svensksåld,6000mil,skall nog hämta den imorgon om den blir leveransklar!fan,den gick som en dröm!

                Kommentera


                • #9
                  Gahhh, måste kännas hur gött som helst. Hoppas du blir nöjd till 100% !

                  Kommentera


                  • #10
                    BMW:s 4wd = skit vid upptagning av båt

                    Lovar dig att det inte kommer att fungera riktigt bra med något annat än permanent 4wd (konstant drivning 50/50) när du drar upp båten på tex gräs lr grus. Varför fördela kraften olika när alla hjul kan dra, särskilt med en stark sexa?? Jeepar har ju tex permanent drift. Asfalt eller betong funkar typ 2wd bra.

                    Vad gäller rost på Audin så brukar den få högsta betyg i rost tester! Har en A4själv som vägrar att rosta.

                    Tänk också på att 6:an i BMW:n är bra mkt törstigare än 4 cyl. turbo motor.

                    Enda skiten med Audin är framvagnen. Det problemet är dock i stor sett borta från årsmodell -00 och framåt (enligt bilprovningen).

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 887 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 182 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    949 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 351 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 662 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X