Victory rulle !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Victory rulle !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Victory rulle !!

Hej på er alla !
    det är så att jag hittade en rulle i stugan för ca 2 år sedan, det var min morbrors.
    När jag visade mitt fynd för min kompis pappa(jä*ligt fiskekunnig)
    så sa han att det var en VICTORY rulle och ha sa även att det var en gammal och värdefull rulle. Han sa också att en samlare skulle kunna ge mig 2000-3000 kr för denna.
    Min fråga är, stämmer verkligen detta och om det gör det hur mycket pengar skulle ni ge för den ?

Tack för svar .

vore tacksam om ni svarar
    jag vill liksom veta om det är något att ha.....

tack igen

Kommentera

Dr. Rob

Låt mig gissa...heter den A53?

Såhär: Beklagligen är det mycket mer än bara ålder som avgör värdet på en gammal rulle. Skick, tillbehör, och inte minst sällsynthet är avgörande. Tills dess är en gammal rulle bara det- en gammal rulle.

Pengavärdet bestäms inte så mycket av hur mycket en enskild person är villig att betala, utan ofta så mycket som den bakom i kön kan betala...tills dess är det ju bara snack.

Ledsen att behöva låta så negativ, men så är det- världen kryllar av gamla rullar, och inte sällan är det mycket mer värdefullt för dig att behålla den som klenod, än att försöka sälja den.
      (Tusenlappar? Skulle inte tro det, men man vet ju aldrig. Skadar väl inte att fråga.)

Victory är svenskt. De var ganska produktiva, och hade många modeller i sitt sortiment.

Här har du två länkar- det första till nordiska samlarklubben, som även har fotogalleri. http://www.fiskejournalen.se/rullen/index.htm

Och här till ett amerikanskt samlarforum, där många kännare håller till. http://www.orcaonline.org/disc14_frm.htm

Slutligen lämnar jag tipset att bevaka ebay i ett tag. Det ger en överskådlig bild av marknadsaktivitet.

Varsågod. Enjoy.
      Doc.

Kommentera

ok då vet jag, vill bara tillägga att rullen är i topskick funkar fortfarande och har inte en repa.

P.S tack så mycket för svaret

Kommentera

Hej
          Den kan vara värd mycket, eller mycket lite. Har du en låda med instruktionsbok så är de nästan värda mer än rullen...

Gör en sökning här:

och sätt in Victory, avslutade auktioner, Resor sport och fritid och tryck sök.

Jag köpte själv en för väldigt lite pengar där, för en sån ska man ju bara ha = behåll den.

MVH / Fisho

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 022 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art