Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Olaga fiske ekefjärd
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Jag hatar också köttfiskare som tex jiggar gös på lekgrynnor och plockar upp 30st smågösar.Tycker det är märkligt att du aldrig berättar om beslagtagna nät? Misstänker att du är markägare och själv fiskar med nät.Blir du inte arg om du ser lagliga nät på lekgrynnor? Varför inte totalfreda gösen i skärgården 15maj tom 15juni? Du kanske vill att gösen fredas angivna period för spöfiske men nät är ok? Mvh Jonas
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mikwed Visa inläggJag har inga vatten runt lidingö men kbv kan kolla på det om du ringer, jag förmodar att du menar gråviken där det ju är fiskeförbud.
Mvh
Ulf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bogpappa Visa inläggI trakterna kan man säga. KBW vad har han för nummer?
Mvh
Ulf
Ledningscentral (dygnet runt) tel 08-789 79 94
Skulle jag tippa på iallafall. Reserverar mig för fel
Kommentera
-
Ursprungligen postat av xtc Visa inläggKustbevakningen. www.kustbevakningen.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av xtc Visa inläggKustbevakningen. www.kustbevakningen.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Nu börjar det likna nåt.mera nätrapporter tack!
Kommentera
-
Även fast jag trollingfiskar gös med upp till 4 spön samtidigt - även under lekperioden - så tar jag inte upp mer än 1 fisk av 100. I samma vatten får vem som helst lägga 150 meter nät - året runt - för ett par hundralappar i årsavgift. Är det inte lite onyanserat att klaga på sportfiske som bedrivs med flera spön samtidigt som det är legalt att lägga nät? Mete på andra arter kan uppenbarligen bedrivas med C&R, precis som trolling.
För att återgå till exemplet mellanljusnan: pratade med en kärring i styrelsen i Järvsö FVO. Hon menade att nätfiske INTE kan påverka bestånden negativt. I samma FVO tjuvfiskas det ideligen med nät, och så gott som aldrig har något garn blivit konfiskerat. Personligen lyckades jag kroka flera hundra meter nät som fallit till botten med kilovis med rutten fisk i. Vad ska vi börja gnälla på?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av timo Visa inläggÄven fast jag trollingfiskar gös med upp till 4 spön samtidigt - även under lekperioden - så tar jag inte upp mer än 1 fisk av 100. I samma vatten får vem som helst lägga 150 meter nät - året runt - för ett par hundralappar i årsavgift. Är det inte lite onyanserat att klaga på sportfiske som bedrivs med flera spön samtidigt som det är legalt att lägga nät? Mete på andra arter kan uppenbarligen bedrivas med C&R, precis som trolling.
För att återgå till exemplet mellanljusnan: pratade med en kärring i styrelsen i Järvsö FVO. Hon menade att nätfiske INTE kan påverka bestånden negativt. I samma FVO tjuvfiskas det ideligen med nät, och så gott som aldrig har något garn blivit konfiskerat. Personligen lyckades jag kroka flera hundra meter nät som fallit till botten med kilovis med rutten fisk i. Vad ska vi börja gnälla på?
Kommentera
-
Kanske en idiotisk fråga men jag undrar om det finns något smidigt ställe där man kan se vad som gäller för det vatten man fiskar i? Som sagt så kan det vara olika från olika vatten och enligt mitt tycke är det inte alltid så lätt ta reda på vad som gäller.
Några bra tips på hur man tar reda på det?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 047 visningar
1 gilla
|