När dröm blev till en mardröm... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När dröm blev till en mardröm...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskets charm

Tur att det inte nappar bra varje fisketur. Tack vare det uppskattar man dom riktigt lyckade fisketurerna desto mera.

Kommentera

Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
      Då får man väl undra varför dom köpte en skitdyr kamera och skulle göra en film... Det tar seriöst mer än en vecka eller två att få ihop bra meterial till en fiskefilm oavsett vart du åker och vad du ska ha filmen till. Det känns ju lite som att löpa en fet stjärnkikare och sen bli sur över att man inte sett ett enda ufo på en hel månad.

Det ser ju också ut som om dom kanske hade liiiite högre förväntningar än vad man bör ha när det gäller fiske, det nappar inte hela tiden. Och bara för att man har råd att åka på en dyr fiskesemster så betyder det inte automatiskt att man är bra på att fiska.

Det lär väl snarare vara 50/50... Dom fick inte det dom drömt ihop innan dom åkte och resebyrån levererade inte 100%. So what.. jag har aldrig tyckt att t.ex hotellen är så lyxiga som bilderna man kollade på innan ville ge sken av. Maten är aldrig så god på restauranger som man vill att den ska vara för det pris man betalar. Att tro att allt ska vara kanon och en dröm innan man ens kommit fram är inte bara naivt, det är en aning korkat också. Inget illa menat mot någon, bara ett konstaterande om männsikor i allmänhet.
      Tror som sagt inte att det var nappandet dom var besvikna på utan själva arrangemanget. Och bara för att man inte är en erfaren filmproducent betyder inte att man inte är en erfaren fiskare. Jag kan inte ett skit om film inspelning men fisket kontrollerar jag iaf hyfsat om du förstår vad jag menar...

Håller med till 100% att charmen med fisket är just att man aldrig vet om det nappar eller inte, men jag tror som sagt inte det är av den anledningen som grabbarna går ut och varnar för Inca. Själv har jag ingen uppfattning eller erfarenhet av just Inca.

Kommentera

Ursäkta att vi vart tysta vi håller på och kollar upp hurvida vi kan publicera mer material eller inte, jag har tex en hel inspelning av ett samtal från deras VD som kan ge sken åt en hel del men Kungg du slår huvudet på spiken vad vi menade från första början och gällande inköp av kamera så är den inte ämnad för en tur till tropikerna nästa är redan planerad gäller bara att lyckas få tid till semester.

Vi kommer inom kort att bemöta alla poster från Per men det först då vi har tagit tid på oss som innan att få med enbart 100% av det vi anser är läget.

Ursprungligen postat av kungg Visa inlägg
        Tror inte det är just bristen på fångad fisk som är problemet i detta. Snarare falska förhoppningar och dåligt bemötande. Åker man på en sån resa är man troligtvis tillräckligt erfaren att man vet att det inte finns fångst garantier. Tror snarare att grabbarna är besvikna på förutsättningarna som utlovades, och då menar jag inte regn, blåst eller andra faktorer som man inte kan rå över. Utan snarare tidvattnet, både guiderna och Inca måste ha koll på såna vitala faktorer och kanske inte locka ner kunderna då tidvattnet inträffar under mörker....

Svårt att veta vad som verkligen har hänt, men min gissning blir att Jonas och Ato varnar för Inca för att dom verkligen är besvikna (vad annars) och att Per försvarar sig för att han verkligen är orolig över att få dåligt rykte.
        Hade bara varit bättre om Per oroat sig för ryktet innan istället för efter...

Tråkigt med den misslyckade resan, men det är bara upp på hästen igen.
        http://www.smackibacken.se Resor
        http://puls.smackibacken.se Blogg
        http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

G@! Jag förstår hans och teamets åsikter mycket väl, BUT!

Och det är ett jäkligt stort BUT!

Som gammal charterfiskare myself, med både råg och ris i ryggen handlar mångt och mycket om att göra affärer! Du skall aldrig som guide lura någon, du skall aldrig i text förvirra någon, du skall alltid berätta sanningen! Om så inte gjorts står jag helt på mr G:s sida.

But, there´s Mr But again... Du som kund måste ha någon form av erfarenhet om du skall värdera ett fiske som bra eller dåligt! Du kan aldrig hävda om ett fiske är bra, eller dåligt, för att du bara får några få fiskar under en vecka! Var hittar du pariteten, har du varit där förut!

Försvar från guiden/firman ger sämsta effekt, be om ursäkt... det blev inte som vi hoppats på, men sådant är fisket!

G@ Åk med någon annan nästa gång... Dock hoppas jag inte din skrivelse avskräckt andra från att åka med Inca, de har säkert lyckats ibland... som alla guider gör!

/MT

Kommentera

spännande att se var detta tar vägen. fint och utförligt svar av inca, men faktum kvarstår: om han beställt resan med krav på tidvatten på rätt timmar så var ju inte leveransen ok. (varierar ju inte direkt som väder+fiske) kontakta ARN

allt annat spelar väl ingen roll, skit samma om det har lyckats med andra resenärer. får man en annan vara en det man betalade för så skall det gå att reklamera.
            (om jonas påvisar att tidvattnet var ett krav i beställningen så tycker jag inca´s svar är obetydligt och ett näst intill fult motangrepp, i annat fall ett mycket bra och utförligt svar) spännande att se svar.. och jag antar att jonas kollar tidvatten själv inför nästa resa :.( oavsett hur mycket det kommer kosta,, kan ju tyckas att man ska slippa vid dessa priser

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
              G@! Jag förstår hans och teamets åsikter mycket väl, BUT!

Och det är ett jäkligt stort BUT!

Som gammal charterfiskare myself, med både råg och ris i ryggen handlar mångt och mycket om att göra affärer! Du skall aldrig som guide lura någon, du skall aldrig i text förvirra någon, du skall alltid berätta sanningen! Om så inte gjorts står jag helt på mr G:s sida.

But, there´s Mr But again... Du som kund måste ha någon form av erfarenhet om du skall värdera ett fiske som bra eller dåligt! Du kan aldrig hävda om ett fiske är bra, eller dåligt, för att du bara får några få fiskar under en vecka! Var hittar du pariteten, har du varit där förut!

Försvar från guiden/firman ger sämsta effekt, be om ursäkt... det blev inte som vi hoppats på, men sådant är fisket!

G@ Åk med någon annan nästa gång... Dock hoppas jag inte din skrivelse avskräckt andra från att åka med Inca, de har säkert lyckats ibland... som alla guider gör!

/MT
              Om du läser min länk i tidigare post så ser du att dom har haft en lyckad resa med den arrangören.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ber om ursäkt för min super bump, men hittade denna tråd av en slump och blev väldigt nyfiken på hur detta slutade... Så, hur gick det?

Kommentera

men de kunde väl för helsefyr ha köpt ett växthus, några flak öl och metat abborre här i sverige, satan vilken film de hade skakat fram!
                  Senast ändrad av skrukm; 2011-07-25, 14:07.
                  Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

Lustigt att Jonas aldrig svarade. Intressant tråd
                    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jonas har inte varit här inne sedan slutet på 2007 så jag tvivlar på att du får något svar på hur det gick. Om inte någon annan vet då. (?)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 084 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art