Speciell dag idag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Speciell dag idag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Själv har man träffat Dogge i LAtin Kings idag
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

ja det va juh verkligen ingen bragd =)
      "varför har man broms på rullen" (c)
      En fiske kompis =)....

Kommentera

inget speciellt med den här dagen för min del.
        var ute i några timmar o trollade gös, fick bara en liten gäddsnipa o en abborre. kurre o FetOst gick det bättre för. fick några gösar och lite gädda
        Bajen forever!

Kommentera

hmm

Synd på en sån fin gös att den ska få en klubba i huvet.
          Går ju iaf inte och äta.
          Gäddorna lever hoppas jag iaf.
          Senast ändrad av kråkan; 2003-06-08, 23:34.
          Kråkan

Kommentera

fin gös, men man ska inte döda fisk, SPECIELLT inte stor fisk, då finns dom inte kvar snart.

Kommentera

Imponerande fisk måste jag säga, fetaste jag sett...Grattis!!!
              Men vad jag förstår är det relativt ont om gös i fryken och de som klarar sig är enstaka större exemplar....så varför då sätta till klubban? Vill ni ha bort gösen?
              Grattis till en mega fisk, jag tycker det är egoistiskt att bonka dem fiskar all sportfiskare drömmer om att fånga, dvs "storfisken"...svinga lugn...
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Oj, den hade jag missat, sicken Gös, kort och tjock.

Sedan 12.4:an från er båt Danne, nog var det en trevlig dag förstår jag.

Och allt detta i "lilla" Fryken.
                sigpic

Kommentera

Originally posted by Push-Up
                  Imponerande fisk måste jag säga, fetaste jag sett...Grattis!!!
                  Men vad jag förstår är det relativt ont om gös i fryken och de som klarar sig är enstaka större exemplar....så varför då sätta till klubban? Vill ni ha bort gösen?
                  Grattis till en mega fisk, jag tycker det är egoistiskt att bonka dem fiskar all sportfiskare drömmer om att fånga, dvs "storfisken"...svinga lugn...
                  Vi? Denna gös är snarare en individuell prestation vilken jag inte medverkat i. Hurvida någon väljer att slå ihjäl sin fiske eller ej angår inte mig utan är upp till var och en som fiskar. Däremot förespråkar jag gärna C&R men det slutgiltliga valet kvarstår dock hos fångstmannen.

När C&R -snacket kommer igång är det lätt för folk att glömma att 90% av alla fiskare inte fiskar C&R. Att ta hem sin fisk är lika naturligt som att fälla sitt viltbyte. Fiskesverige kommer att i framtiden mogna med sin syn på sportfiske och C&R. "Rom byggdes inte på en dag". I övrigt tycker jag det är beklagligt att se att folk trakkasserar folk som fiskar och väljer att behålla sin fiskar som föda. Hurvida man senare fiskar frekvent och får mer än vad man kan förtära på matbordet är en annan fråga där C&R är i förlängningen ett "måste" i hårt fiskande vatten. Denna gös på bilden säger abslout inget om vilket fisketryck det är på gösarna i Fryken eller hur utbrett c&R-fisket är. Börjar man dra slutsatser om att det sker ett decimeringsfiske efter gös efter ha sett en bonkad gös så far man på svaga isar.

Jag vidarebefodrar dock "gratulationen" till vederbörande fångstkvinna som denna dag fångade en av sina första fiskar någonsin!
                  Senast ändrad av Danne; 2003-06-10, 11:08.

Kommentera

Så sant det du skriver, likväl som folk bonkar har vi som bevarar stofiskarna levande rätt å göra oss hörda då vi vill ha dessa levande i vattnet...ja du hajjar...rom byggdes inte på en dag, men det krvävdes att ngn började bygga!
                    Hoppas du inte misstolkar mitt inlägg som en argsint vegan eller så Jag vill bara att stora fina drömfiskar skall få ett bättre öde, se så hälsa fångstkvinnan till "a catch of a lifetime".....svinga lugnt....
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ingen orsak!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 181 visningar