Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Achilles; Tack för alla dina trevliga påpekanden! De värmer! Om du själv vill vidga dina egna vyer beträffande ordet "klientel" kan du gå in på http://www.altavista.com/ och lägga in ordet "klientel" i sökrutan. Du kommer att bli överraskad av hur många gånger ordet "klientel" används inom både inom kriminalvården och öppenvården. Och ämnet gäddfiske är nog det jag behärskar sämst av det jag skriver om. Hur gärna jag än vill har jag troligtvis inte tillräckligt stora kunskaper inom gäddfiske för att lära dig det allra minsta!
    One day spent fishing adds another day to your life!
    Old Firehand

93100 träffar!!!

68100 träffar

46500 träffar

osv osv!
    Senast ändrad av ALQ; 2007-05-16, 11:23.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Hej Achilles; Tack för alla dina trevliga påpekanden! De värmer! Om du själv vill vidga dina egna vyer beträffande ordet "klientel" kan du gå in på http://www.altavista.com/ och lägga in ordet "klientel" i sökrutan. Du kommer att bli överraskad av hur många gånger ordet "klientel" används inom både inom kriminalvården och öppenvården. Och ämnet gäddfiske är nog det jag behärskar sämst av det jag skriver om. Hur gärna jag än vill har jag troligtvis inte tillräckligt stora kunskaper inom gäddfiske för att lära dig det allra minsta!
      Old Firehand
      En klient är en mottagare av en tjänst. Ett klientel är ett kollektiv av klienter.
      /Magic

Kommentera

• jag säger bara att det har en betydligt vidare betydelse. det kan vem som helst vittna om som jobbat i tex. resturangbranchen, reklambranchen osv osv.

men oavsett det, så vidhåller jag att OF är en betydande auktoritet på gäddfiske trots hans egna ödmjukhet inför det faktumet.

gjorde som du sa och fick upp detta:

Göteborg - Krogar och klubbar
        Blandade åldrar och klientel. The Dubliner, Östra Hamngatan 50 B, Tel: 031-13 90 20 ... Trots detta blandad publik och åldrar, dock något yngre klientel. ...

hmm, menar dom att dom som är yngre är mer kriminella?

Allt om Stockholm - Din guide till Stockholm
        Nöjesguide över Stockholm med redaktionella recensioner i olika kategorier. ... Här bjuds på chartertechno, festbenäget klientel och mycket billig öl. ...
        alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=897183

ojsan!!! festbenägna gangsters???

Aftonbladet Hälsa: Spring i skogen – inne på gymet
        Arkiv. Länktips. Redaktion. NYHETER. TELEGRAM. E-POST. INNEHÅLL. SÖK. SPORT. TIPS & TRAV. NÖJE ... För att inte nämna det klientel som ockuperade trappmaskinerna. ...

oppsss! träningssugna gangsters???

osv osv!!!
        Senast ändrad av ALQ; 2007-05-16, 11:57.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

• Skriv vem du tror det är då, vad jag vet är det bara Ronny A som guide fått en över 15 i år. Det är jävligt sjyssta snubbar kan jag lova. Va inte så jävla fega lika bra säga vad man tror blir det fel är det bara be om ursäkt. I helgen skall det klubbas lite gös de kommer bli goda. Toppmurklor och gös mums! i övrit används nog ordet klient på många olika sätt prcis som ALQ påvisar. Men ingen mening försöka lära gamla hundar sitta. OF skall vi fiska snart din gubbtjuv??

Kommentera

• Snackar inte om idioter KG. Utan om människan flugfiskaren den renodlade. Inte nån som ibland fiskar med ett flugspö. Utan den typen som Jonas 37 talar om. Har själv mött massor genom åren. Speciellt på sportfiskemässor där vi själva ställde ut. Ingen har i närheten av dom jag både träffat och fiskat med varit så snobbiga och fjantiga.
            Fast BBRF, går ju in under en egen avdelning dom blåögda.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
              Snackar inte om idioter KG. Utan om människan flugfiskaren den renodlade. Inte nån som ibland fiskar med ett flugspö. Utan den typen som Jonas 37 talar om. Har själv mött massor genom åren. Speciellt på sportfiskemässor där vi själva ställde ut. Ingen har i närheten av dom jag både träffat och fiskat med varit så snobbiga och fjantiga.
              Fast BBRF, går ju in under en egen avdelning dom blåögda.
              Hej Elanen; Jag var uppe och fiskade lax i Gaulaälven i Norge under många år på "billighetssträckan" Bogen-Reppe och några gånger på Moesträckan med min son John F.. Den första sommarveckan i Gaula fick John F. en helt nystigen 15 kilos+ blanklax. En superstöddig tysk som abonnerat på guldsträckan Fröset för NOK 25.000:-/dygnet kom rusande med ett knippe Sagespön spretande åt alla håll i vardera näven och skrek frågande på tyskt herremål: "Var har ni fått den där och på vilken fluga?" När jag berättade för "überherrn" att John F. fått laxen på en ledad Bomber 15JXBS fnös tysken föraktfullt åt oss och muttrade för sig själv något om osportsliga plast- och plåtbitsslungare. John F. blev ledsen, men jag sa helt lugnt: "Bry dig inte, tyskar är alltid avundsjuka!"
              Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                Skriv vem du tror det är då, vad jag vet är det bara Ronny A som guide fått en över 15 i år. Det är jävligt sjyssta snubbar kan jag lova. Va inte så jävla fega lika bra säga vad man tror blir det fel är det bara be om ursäkt. I helgen skall det klubbas lite gös de kommer bli goda. Toppmurklor och gös mums! i övrit används nog ordet klient på många olika sätt prcis som ALQ påvisar. Men ingen mening försöka lära gamla hundar sitta. OF skall vi fiska snart din gubbtjuv??
                Gå och lägg dig i korgen igen!
                Old Firehand

Kommentera

"tyskt herremål:", "überherrn", "Bry dig inte, tyskar är alltid avundsjuka!"
                  Shit...skäms du inte???

Kommentera

• Fiske är en trivsam sysselsättning men alla fiskare är inte trivsamma.

Om alla fiskare använde sunt förnuft i sitt fiske skulle inte fiske på fredat vatten förekomma.

Om välkända guider visat god fiskeetik hade den här tråden saknat all relevans.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

• Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
                      Shit...skäms du inte???
                      Hej Calle X; Det är så länge sedan att det är preskriberat nu!
                      Go for the Big Ones!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 022 visningar
                      1 gilla